نسخه Pdf

بخششی برای نجات بیماران

گذشت هفته

بخششی برای نجات بیماران

حادثه یک لحظه اتفاق افتاد و عصای دست پدر و همکار و رفیق برادر را برای همیشه از میان آنها برد. برادر هنوز سیاهپوش غم فرهاد است. او داغ دو برادر را دیده؛ دو برادری که هنگام کار روی ساختمان، خط‌پایان زندگی‌شان رقم خورد. غم سنگینی در صدایش است و می‌گوید: «برای رضای خدا با اهدای اعضای بدن برادرم موافقت کردیم تا خانواده‌های دیگری داغدار نشوند.»
حادثه به چهارم دی امسال برمی‌گردد. فرهاد همراه برادرش در پروژه بیمارستان هفتم تیر شهرری آرماتوربندی می‌کردند. او بعد از مرگ برادرش بر اثر سقوط از ارتفاع هنگام کار، محتاط‌تر شده بود اما آن روز سرنوشت روز تلخی را برای او رقم زده بود. هنگام کار ناگهان داخل چاله آسانسور سقوط کرد و 20متر سقوط و اصابت سر به بتن پائین چاهک باعث شد او به کما برود. «محل حادثه روبه‌رو بیمارستان بود و سریع برادرم را به آنجا منتقل کردیم که به‌خاطر وضعیتش او را به بخش مراقبت‌های ویژه انتقال دادند. فرهاد دو فرزند داشت و تمام دعای ما بازگشت او به زندگی بود. بعد از یک هفته تیمی از بیمارستان سینا نزد ما آمده و گفتند برادرمان مرگ‌مغزی شده و تا دیر نشده باید برای اهدای عضو تصمیم‌گیری کنیم.»
خانواده فرهاد در برابر امتحان سختی قرار گرفته بودند اما یک لحظه هم صبر نکردند و موضوع را با پدر و مادر و همسرش در میان گذاشتند. آنها می‌دانستند دیگر امیدی به بازگشت فرهاد به زندگی نیست و بهترین کار موافقت با اهدای‌عضو است. پزشکان با کمک برادر، برگه‌های اهدای‌عضو را به شهرستان فرستادند تا پدر و مادر فرهاد آنها را امضاء کنند. آنها هم برای رضای خدا و نجات بیماران برگه‌ها را امضاء و به بیمارستان ارسال کردند.
دکتر ساناز دهقانی، رئیس واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا دراین‌باره گفت: با رضایت خانواده فرهاد شهبازی، پیکر او به بیمارستان سینا منتقل و کبد و کلیه‌های او به بیماران پیوند شد.
با رضایت خانواده فرهاد قرنیه او نیز در پزشکی‌قانونی اهدا شد.