نسخه Pdf

شبکه نیرو

شبکه نیرو

تعداد بازیکن: 2 تا 6 نفر زمان بازی: 75 دقیقه

شبکه نیرو یکی از بهترین بازی‌های کارتی در سبک استراتژی است. محبوبیت این بازی جهانی آن‌قدر زیاد است که در کشورهای اسپانیا و آلمان به‌عنوان بهترین بازی سال انتخاب‌شده است.
 هر بازیکن در نقش یک شرکت برق قرار می‌گیرد که به شهرهای مختلف برق می‌رساند. بازیکنان در طول بازی و با مزایده نیروگاه‌هایی را می‌خرند، منابعی را برای تغذیه نیروگاه‌ها تهیه می‌کنند و یک شبکه از شهرها را برق‌رسانی می‌کنند. در پایان هر بازیکنی که بیشترین تعداد شهر را برق‌رسانی کرده باشد، برنده بازی است.
برای شروع به هر بازیکن یک خلاصه قوانین بازی، 50واحد الکترو (واحد پولی در بازی) بدهید. هشت‌تا از کارت‌های نیروگاه را در کنار صفحه‌ بازی قرار دهید. این کارت‌ها بازار اولیه و آینده را تشکیل می‌دهند. صفحه‌ بازی دوطرفه است. یک‌طرف آن نقشه‌ کشور آمریکاست و طرف دیگر نقشه کشور آلمان. هر دور بازی شامل پنج مرحله است: 1- تعیین نوبت بازیکنان 2- حراج نیروگاه‌ها: بازیکنی که نوبتش است نشان تخفیف را روی کارت نیروگاهی که ارزشش از همه کمتر است، می‌گذارد و چکش حراج را روی کارت نیروگاهی که می‌خواهد بخرد، می‌گذارد. در ازای خرید نیروگاه باید بهای آن را بپردازید و بعدازآن کارت نیروگاه را جلوی خودش قرار دهد. 3- خرید مواد اولیه: با توجه به سوختی که نیروگاه‌ها نیاز دارند و ظرفیت‌شان که روی کارت‌ها مشخص‌شده باید مواد اولیه بخرید.  4- ساخت‌وساز: با توجه به پولی که دارید می‌توانید ساخت‌وسازتان را شروع کنید. در مرحله‌ اول ساخت‌وساز هر شهری را می‌توانید انتخاب کنید اما در نوبت بعد که می‌خواهید ساخت‌و‌ساز را ادامه دهید باید شهر مجاور شهر قبلی باشد. 5- امور اداری یا دریافت پول شامل سه بخش است: 1- دریافت پول نقد 2- شارژ مجدد بازار اولیه 3- تعیین نیروگاه.
ضمیمه نوجوانه
تیتر خبرها