رمزگشایی دوباره از حمله به کنگره آمریکا

رمزگشایی دوباره از حمله به کنگره آمریکا


گزارش تحقیقات انجام‌شده توسط وزارت دادگستری ایالات‌متحده درباره حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا موسوم به کاپیتول حاکی از آن است که اعضای دو گروه راست‌افراطی یعنی «پسران مفتخر» و «حافظان سوگند» که به همراه هزاران نفر از طرفداران دونالد ترامپ به واشنگتن آمده بودند، از مدت‌ها پیش نقشه حمله به کنگره را کشیده بودند.
به گزارش یورونیوز و بر اساس این تحقیق، در روز حمله به ساختمان کنگره آمریکا، اعضای گروه «حافظان سوگند» در حالی راه‌شان را از میان جمعیت باز می‌کردند و به‌سرعت پله‌های کاپیتول را برای ورود به سالن‌های آن بالا می‌رفتند که برنامه روشنی برای این روز داشتند. در آن روز، از مسیر پیام‌های رمزگذاری شده یکی از اپلیکیشن‌هایی که بسیاری از افراط‌گرایان در هنگام حمله به کاپیتول از آن استفاده می‌کردند، کسی دستوری برای اعضای این گروه با این مضمون فرستاده بود: «این مجلس را دستگیر کنید، ما دلایلی درباره اقدام به خیانت و تقلب در انتخابات داریم.»
دادستان‌ها همچنین اعلام کردند که کمی پیش از وقوع این حمله، اعضای دیگر گروه راست‌افراطی یعنی «پسران مفتخر» در حالی که دستگاه‌های بی‌سیم به همراه و هدفن‌هایی در گوش داشتند، سعی کردند همزمان با هجوم جمعیت به سمت کاپیتول، وارد ساختمان شوند. در آن روز فردی نیز در رأس این گروه برای نظارت و رهبری برنامه حمله به کاپیتول تعیین شده بود. وزارت دادگستری آمریکا روی برخی از رهبران و اعضای این گروه به دلیل نقش برجسته‌تری که در حمله داشته‌اند، به‌طور ویژه متمرکز شده و احتمالا برای آنها اتهامات کیفری جدی‌تری مطرح خواهد کرد.