در عمق کار  غرق شوید

اگر از خانه‌تکانی خسته شده و روی مبل لم داده‌اید، می‌توانید این کتاب‌ها را بخوانید

در عمق کار غرق شوید

تا اسم خانه تکانی می‌آید بیش از آن که ذهن‌مان به سمت تمیزی و گردگیری و مرتب کردن خانه برود، می‌رود سمت این که باید ساعت‌های طولانی کارهای سنگین و سخت انجام بدهیم!
کتاب «کار عمیق» نوشته کال نیوپورت توسط ناهید ملکی ترجمه شده و نشر نوین نیز آن را ترجمه کرده است. البته نشرهای دیگری نیز با ترجمه‌های دیگر این کتاب را منتشر کرده‌اند اما این نسخه مورد معرفی اولین ترجمه فارسی این کتاب است. کال نیوپورت در این کتاب درباره این صحبت می‌کند که چه طور می‌شود در یک بازه زمانی کوتاه با تمرکز کامل به انجام کاری پرداخت که بیش از بقیه کارهایمان نیاز به تمرکز دارد. او این ساعت کار متمرکز را کار عمیق می‌نامد. هم‌چنین می‌توانید جدا از خواندن این کتاب، قسمتی از پادکست «بی‌پلاس» که درباره خلاصه این کتاب در آن صحبت شده است را نیز گوش کنید.
کتاب بعدی که می‌خواهیم در این قسمت معرفی کنیم نیز به همان موضوع کار کردن اشاره دارد. کتاب «چگونه کم‌تر کار کنیم؟» نوشته لئو باباتا که توسط لیلا شاپوریان ترجمه شده و نشر هنوز آن را منتشر کرده است. لئو باباتا در این کتاب به این موضوع می‌پردازد که چطور می‌توانیم حجم زیاد کارهایمان را با وقت کمی که دنیای مدرن در اختیارمان می‌گذارد تنظیم کنیم؟ بخشی از این کتاب نیز به شیوه اولویت بندی می‌پردازد و سعی دارد به ما آموزش بدهد که بهتر است کارهایمان را با چارچوبی استاندارد اولویت بندی کنیم و سپس برای هر یک از اولویت‌ها با چارچوبی که معرفی می‌کند وقت مناسب در نظر بگیریم.