نسخه Pdf

نجات با پادرمیانی پهلوان

مرد اعدامی با تلاش‌های قهرمان کشتی کشورمان از قصاص رها شد

نجات با پادرمیانی پهلوان

سیزدهم فروردین سال ۹۴ وقتی اهالی محله‌ای در شمال شرق تهران از روز طبیعت به خانه‌های خود بازگشتند، متوجه سر و صدا در خانه یکی از اهالی شدند.
چند همسایه به نزدیکی خانه موردنظر رفته و مرد جوانی را با چاقوی خونین در تراس طبقه دوم دیدند. از داخل خانه صدای درخواست کمک می‌آمد اما مرد صاحبخانه اجازه نمی‌داد کسی وارد خانه‌اش شود.
اهالی محل، موضوع را به پلیس گزارش دادند. با حضور اولین گشت کلانتری مقابل خانه مرد جوان، او خود را تسلیم کرد. ماموران با ورود به خانه، با سه جوان مجروح روبه‌رو شدند و آنها را به بیمارستان منتقل کردند اما یکی از آنها به دلیل شدت جراحات جان خود از دست داد.
مرد جوان که در برابر اتهام قتل قرار گرفته‌بود در جریان تحقیقات با اعتراف به این جنایت گفت: مستاجرم آن روز دوستانش را دعوت کرده و مهمانی مجردی گرفته‌بود. به او تذکر دادم من دو دختر کوچک دارم و کمتر سر و صدا کنند اما هرچه می‌گذشت صدای آنها بیشتر می‌شد. بار دوم با عصبانیت تذکر دادم که بازهم فایده نداشت. این‌بار با چاقو به در خانه‌اش رفتم که سه‌نفری به سمتم حمله کردند. من هم در دفاع از خود و با توجه به این‌که عصبانی بودم، آنها را با چاقو مجروح کردم. من نمی‌خواستم کسی را بکشم و فقط قصد داشتم بترسانم‌شان. با چاقو چند ضربه به سمت آنها پرتاب کردم. بعد هم برای این‌که ادب شوند، در را رویشان بستم و اجازه ندادم کسی به خانه نزدیک شود. فکر کردم یک زخم کوچک است اما مرد جوان جانش را از دست داد.
با محاکمه متهم به قتل، او به اتهام قتل پسر جوان به قصاص محکوم شد و در یک‌قدمی اجرای حکم قرار گرفت.
خانواده مقتول خواستار اجرای حکم قصاص بودند اما با صحبت اهالی و تلاش‌های مصطفی حسین‌خانی، قهرمان تیم‌ملی کشتی آزاد کشورمان حاضر شدند مهلت یک‌ماهه به قاتل بدهند و در ازای دریافت دو میلیارد تومان از قصاص قاتل فرزندشان گذشت کنند. در این مهلت یک‌ماهه ملی‌پوش تیم‌ملی کشتی کشورمان با تلاش فراوان توانست این مبلغ را تهیه کند و او را به آغوش گرم خانواده‌اش برگرداند.