قلبی به رنگ آبی و شاید ستاره سوم

بردن الاهلی در عربستان؛ هدف استقلال این است

قلبی به رنگ آبی و شاید ستاره سوم

استقلال؛ با فرهاد، در لیگ، جام‌حذفی و حالا در لیگ قهرمانان آسیا. اصلا همین که فرهاد مجیدی آمده خودش یعنی تزریق روحیه. خودش یعنی انگیزه‌ای که تا قبل از این وجود نداشته؛ البته نه این‌که فکری و بقیه، مربیان بدی بودند اما آنها نه نتیجه می‌گرفتند و بدون تعارف نه به اندازه مجیدی محبوبیت داشتند.
تنها تیم 2 ستاره فوتبال ایران در آسیا افتخاری که خیلی از استقلالی‌ها به آن می‌بالند، حتی اگر این افتخار به سال‌ها سال قبل ربط داشته باشد. چند سالی است که تیم آبی‌ها نتایج خوبی نمی‌گیرد. خیلی از هواداران دلگیر هستند اما هرگز پشت تیم‌شان را خالی نکرده‌اند. آنها به این تیم باور دارند، می‌دانند یکی در راس نیمکت‌شان هست که دلش برای تیم می‌سوزد و از جنس خودشان است. شروع استقلال شاید سخت باشد، چون حریفش الاهلی عربستان است و در خانه بازی می‌کند ولی... همیشه در بین تیم‌های ایرانی این «ولی» کارهای زیادی انجام می‌دهد. استقلال نشان داده اگر واقعا استقلال باشد که هست برایش فرقی ندارد حریفش چه کسی باشد، از کدام کشور باشد و در خاک کدام تیم بازی کند. بامداد پنجشنبه استقلال نماینده میلیون‌ها قلب آبی است که برای رسیدن به موفقیت، فینالی لذت‌بخش و شاید و شاید ستاره سوم تلاش می‌کند. این استقلال، استقلال است و می‌تواند دست به کارهای بزرگی بزند.
الاهلی، روی نوار باخت
تقابل‌های فوتبالی ایران و عربستان از آن دست تقابل‌هاییست که همیشه نورون‌های مغزمان را تحریک کرده و کلی خاطره خوب و بد در ذهن‌مان با این اسم رمز باقی گذاشته است. حالا یک بار دیگر ایران - عربستان، در مستطیل سبز فوتبال.
در شکل جدید لیگ قهرمانان آسیا که از سال 2003 استارت خورد، الاهلی، حریف امشب استقلال 18 بار با ایرانی‌ها روبه‌رو شده و در بین تیم‌های عربستانی رکورددار است.
حاصل این 18 بازی 5 برد برای ایرانی‌ها، 3 تساوی و 10 برد هم برای الاهلی عربستان بوده، آماری که نشان می‌دهد الاهلی همیشه حریف گردن‌کلفتی برای نمایندگان کشورمان است. با این حال الاهلی باید از استقلال بترسد. این دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا 4 بار پیش از این مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند که 3 بار آبی‌ها برنده بودند و یک بار تیم عربستانی.
از آخرین تقابل دو تیم حدود 9 ماه می‌گذرد. استقلال آن بازی را که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان 2020 برگزار شد با 3 گل از الاهلی برد و همراه این تیم به دور بعد صعود کرد.   
نکته جالب توجه درباره الاهلی که میزبان بازی‌های این گروه نیز به حساب می‌آ‌ید 6 باخت متوالی آنها در آستانه شروع لیگ قهرمانان آسیاست. الاهلی در لیگ حرفه‌ای عربستان مثل استقلال در لیگ‌برتر ایران 34امتیازی است، با این تفاوت که الاهلی از 25 بازی به این امتیاز رسیده و استقلال فقط 19 بار در لیگ به میدان رفته است.
نماینده عربستان در لیگ این کشور در رده هفتم قرار دارد و با 44 گل خورده، دارنده یکی از 5 خط دفاع ضعیف مسابقات است. ‌این تیم در 6بازی آخرش 17 گل خورده و فقط 6 بار موفق به گلزنی شده است.