واکنش فوتبالی‌ها

واکنش فوتبالی‌ها

سِر الکس فرگوسن: صحبت از سوپرلیگ یعنی فاصله گرفتن از هفتاد سال فوتبال باشگاهی اروپا. در زمان حضور من در یونایتد، ما در چهار فینال چمپیونزلیگ بازی کردیم و آن شب‌ها واقعا خاص‌ترین و استثنایی‌ترین شب‌ها بودند.
  آرسن ونگر: ایجاد این لیگ ایده بسیار بدی است. فوتبال باید متحد بماند. من شخصا معتقدم که این ایده عمر زیادی نخواهد داشت.
 گری لینه‌کر، مفسر سرشناس انگلیسی: اگر هواداران یک پارچه برابر این طرح ضد فوتبال بایستند، می‌توان در میانه راه جلوی آن را گرفت.
 مسوت اوزیل: بچه‌ها رشد می‌کنند و آرزو دارند در جام‌جهانی و لیگ قهرمانان پیروز شوند نه در هیچ سوپرلیگی. لذت‌بردن از بازی‌های بزرگ برای این است که آنها فقط یک یا دو بار در سال برگزار می‌شوند نه هر هفته.
 لوکاس پودولسکی: فوتبال شادی، آزادی، شور و اشتیاق و هوادار برای همه است. این پروژه زیبا نیست. واقعا ناامید شدم وقتی دیدم باشگاه‌هایی که من در آنها بازی کردم، جزو این پروژه شدند.
 ریو فردیناند: این اعلام جنگ به فوتبال است. ضدرقابتی بودن بر‌خلاف تمام چیزهایی است که فوتبال هست. این آدم‌ها هیچ تصوری از فوتبال ندارند.
 تونی کروس:  متاسفانه ما بازیکنان درباره این چیزها تصمیم‌گیرنده نیستیم. ما فقط عروسک‌هایی در دستان فیفا و یوفا هستیم. این رقابت‌ها به منظور جذب مالی همه‌چیز و همچنین فشار فیزیکی به بازیکنان طراحی شده‌اند. لازم نیست که همه چیز همیشه بیشتر و سریع‌تر و درباره پول باشد.
  گری نویل:  از همه بیشتر از لیورپول  و منچستریونایتد بیزار و منزجر شده‌ام. آنها دارند به رقابتی می‌روند که دیگر نتوانند در آن سقوط کنند و حذف شوند؟ این مطلقا رسوایی است.
 هانسی فلیک، سرمربی بایرن: سوپرلیگ اصلا اتفاق خوبی برای فوتبال نیست و باید متوقف شود.
 باکاری سانیا ستاره سابق آرسنال و سیتی: فکر نکنم دیگر فوتبال تماشا کنم؛ چون فوتبالی که من می شناسم، چیز دیگری است.
 دژان لوورن بازیکن کروات سابق لیورپول: فوتبال در آینده نزدیک در آستانه سقوط کامل قرار خواهد گرفت. هیچ کس به یک تصویر بزرگتر فکر نمی کند و همه چیز فقط جنبه مالی دارد.
 آندر هررا، هافبک اسپانیایی پاری‌سن ژرمن: من عاشق فوتبال، این ورزش مردمی هستم، فوتبالی متعلق به هواداران و در رویای دیدن تیم محبوبم برابر رقبای بزرگ.  اگر سوپرلیگ اروپا به قطعیت برسد، به معنای پایان این رویاها خواهد بود. شور و اشتیاق هواداران تیم های کوچک که قدرت فتح رقابت‌های بزرگ را ندارند نیز به پایان می رسد. من عاشق فوتبالم و نمی توانم ساکت بنشینم.  من هوادار تغییر شکل برگزاری لیگ قهرمانان هستم نه شکل‌گیری لیگی توسط تیم‌های ثروتمند که منجر به ربوده شدن رویای دوستداران فوتبال می‌شود.