حرفه‌ای‌ها پای کار هستند

سهرابی، مدیرکل صدا و سیمای فارس:

حرفه‌ای‌ها پای کار هستند



سعدی شاعر پر آوازه و نامدار کشور عزیزمان ایران حق بزرگی بر ما ایرانیان دارد هرچند زادگاه این اندیشمند ایران و شیراز است اما وی سرمایه‌ای برای همه جهان محسوب می‌شود.
شخصیت‌های بزرگی‌ که گستره تأثیرگذاری تفکر آنها مرزهای جغرافیایی را درنوردیده است و حاصل اندیشه‌های آنها فراتر از آن است که محدود به یک منطقه خاص باشد. او متعلق به بشریت است و مأموریت افرادی  که امروز در زادگاه این چنین شخصیت‌هایی فعالند‌، رسالتی جهانی است. از این رو ضروری است سعدی و حافظ همانند فردوسی و مولانا با نگاه جهانی  به جهانیان معرفی شوند. مجموعه پویانمایی سفرهای سعدی که پس از سال‌ها توقف با تلاش مرکز فارس و همکاری سیمای مراکز استان‌ها در مسیر تولید قرار گرفت از عوامل حرفه‌ای خوبی  برای ساخت استفاده کرده است.
تیم سازنده خود نیز با اعتقاد به این‌که وظیفه ملی در قبال  این شخصیت دارند تلاش کرده‌اند‌ با بهترین کیفیت این مجموعه را به فرجام ‌برسانند که بحمدا... امتیاز کیفی  خیلی خوبی نیز از ستاد معاونت دریافت کرده است.
توجه به شخصیت‌های بزرگ دینی، علمی، فرهنگی و هنری استان فارس را در حوزه‌های مختلف برنامه سازی رادیویی و تلویزیونی و در قالب‌های متنوع نمایش ، مستند، پویانمایی از برنامه‌های پیش‌روی صدا وسیمای فارس است.