«پرز »  یک تنه علیه یوفا و فیفا

«پرز » یک تنه علیه یوفا و فیفا


بعد از جنجال‌ها و اتفاقاتی که نسبت به برگزاری سوپرلیگ اروپا شد، فلورنتینو پرز که رئیس این لیگ است و به گفته رسانه‌ها مهمترین نقش را در شکل‌گیری این جریان داشته، روز گذشته در مصاحبه با شبکه ال چگرتینو اسپانیا هم به دفاع از ایده این لیگ پرداخت و هم حملات تندی علیه مقامات یوفا و فیفا داشت.
 پرز در مورد اختلاف با یوفا در این‌باره گفت: هدف اکنون این است که ببینیم می‌توانیم با یوفا به توافق برسیم. اگر هم از الان تا ماه آگوست به توافقی نرسیدیم برنامه ما متوقف نخواهد شد.
او در مورد غیبت برخی از تیم‌های مطرح اروپایی هم گفت: ما PSG را دعوت نکردیم و فقط همین 12 تیم موسس بودیم. دو باشگاه آلمانی را هم به همین ترتیب. نمی‌دانم وقتی این خبر پخش شد چرا گفتند که ما قرار است لیگ‌ها را نابود کنیم. لیگ‌ها پایه و اساس اصلی همه چیز هستند.
پرز در مورد تهدیدهای یوفا و فیفا علیه بازیکنان این تیم‌ها نیز اینطور حرف زد: خیال بازیکنان کاملا راحت باشد، این تهدیدات عملی نخواهد شد. این نتیجه سردرگمی کسانی است که این نهاد انحصاری را کنترل می‌کنند. البته که یوفا یک نهاد انحصاری است. آنها باید شفاف باشند. یوفا در طول تاریخ تصویر خوبی از خود به نمایش نگذاشته است.  چند ساعت بعد از این مصاحبه، نشست یوفا برگزار شد و به نوعی جواب اظهارات پرز بود. جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا که در این نشست حضور داشت، گفت: می‌خواهم خیلی شفاف و واضح بیان کنم که فیفا  به هیچ وجه سوپر لیگ را به رسمیت نمی‌شناسد و برای تیم‌ها و بازیکنانی که در این لیگ شرکت کنند، جریمه‌هایی در نظر گرفتیم.