اوج‌گیری آقای گل ایرانی در پرتغال

عابدزاده؛ حافظ گل‌های علی علیپور در ماریتیمو

اوج‌گیری آقای گل ایرانی در پرتغال



علی علیپور رو آمده. در حالی که همه فکر می‌کردند  انتقال ستاره سابق پرسپولیس به ماریتیموی پرتغال یک انتقال شکست خورده است، به ناگهان او شروع به درخشش کرد. علیپور در واقع مزد صبر و تلاش خود را در پرتغال گرفت. او در فصل جاری از هفته چهارم برای ماریتیمو مقابل پورتیموننزه 45 دقیقه به میدان رفت. سهم علیپور از هفته پنجم، ششم، هفتم، هشتم و نهم تنها روی هم 47 دقیقه بود. اواخر بازی‌ها به میدان می‌رفت و تا به خودش بیاید بازی تمام می‌شد. علیپور در هفته دهم 68 دقیقه مقابل بلننسه بازی کرد. بعد از آن سه هفته بیرون بود و دوباره برگشت. 4 هفته بین 25 تا 45 دقیقه بازی کرد و دوباره دو بازی نبود. در بازگشت دوباره باز هم فراز و نشیب علیپور در ترکیب ماریتیمو دیده می‌شد. از هفته بیست و پنجم و در دیدار بنفیکا بود که همه چیز عوض شد. علی هر چند در آن مسابقه گل نزد ولی عملکرد خوبی در زمین مسابقه داشت.
 شروع درخشش
هفته بیست و ششم لیگ پرتغال، سکوی پرتاب  علی علیپور شد. او مقابل فارنسه و در بازی 6 امتیازی تیمش، در نقش ستاره ظاهر شد و توانست تک گل بازی را بزند. بعد از مسابقه او به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. علی در هفته بیست و هفتم، 72 دقیقه مقابل بلننسه بازی کرد ولی گل نزد. در هفته بیست و هشتم و در بازی بسیار حساس مقابل ریوآوه او دوباره 90 دقیقه در زمین مسابقه بود و این بار توانست زمینه‌ساز یک گل سه امتیازی باشد. در هفته بیست و نهم برابر بواویشتا هم او دوباره موفق شد برای تیمش گل سه امتیازی بزند و عامل جدایی ماریتیمو از منطقه خطر جدول لیگ پرتغال باشد. در واقع علیپور در 4 هفته گذشته 6 امتیاز برای تیمش کسب کرده و یک بار هم زمینه‌ساز کسب سه امتیاز بوده است؛ امتیازاتی که در این هفته‌ها بدجور گره از کار ماریتیمو باز کرده و باعث شده از رده شانزدهم به چهاردهم برسد. آنها حالا کمتر احساس خطر می‌کنند.
 امیر؛ حامی علیپور
مهاجم ایرانی این روزها سرش در کار خودش است و فقط می‌خواهد به موفقیتش در پرتغال ادامه دهد. مهدی طارمی کمک حال علیپور بوده و به او مشاوره‌های خوبی داده است. همچنین نباید از نقش پررنگ امیر عابدزاده در موفقیت مهاجم ایرانی گذشت. در هر دو مسابقه‌ای که علیپور گل زد، عابدزاده موقعیت‌های خوبی مهار کرد و جزو بهترین بازیکنان زمین بود.