زیدان به دنبال طلسم‌شکنی برابر توخل

رئال - چلسی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا

زیدان به دنبال طلسم‌شکنی برابر توخل



 چلسی اولین تیم انگلیسی بود که تنها 24 ساعت بعد از ایده برگزاری سوپرلیگ اروپا، خبر کناره‌گیری‌اش را از این لیگ اعلام کرد. بعد از آن بود که پنج تیم دیگر انگلیسی هم چنین رویه‌ای را در پیش گرفتند. دراین میان فلورنتینو پرز، رئیس رئال همچنان می‌گوید ایده برگزاری سوپرلیگ اروپا پا‌برجاست و از تصمیم غیرمنطقی خود عقب‌نشینی نکرده است. حالا و در شرایطی که طی چند روز گذشته شایعه شده بود ممکن است رئال از لیگ قهرمانان اروپا کنار گذاشته شود، این دو تیم امشب در ورزشگاه آلفردو دی استفانو به مصاف هم می‌روند تا اولین بازی مرحله نیمه‌نهایی این فصل لیگ قهرمانان را انجام دهند.
نکته جالب در مورد مادریدی‌ها این است که در این 17 بازی بدون شکست هیچ تیمی نتوانسته در یک بازی بیش از یک بار به دفاع این تیم نفوذ کند. علاوه بر این، هواداران رئال دلخوش به این رکورد هستند که تیم‌شان در پنج بازی اخیر در لیگ قهرمانان فقط دو گل خورده و در 10 بازی قبلی‌اش در مرحله حذفی لیگ قهرمانان، در 9 بازی پیروز از زمین خارج شده است.
در طرف مقابل، چلسی قرار دارد که بعد از نشستن توماس توخل روی نیمکت این تیم، روند رو به رشد فوق‌العاده‌ای داشته و به رکوردهای خوبی هم رسیده است. چلسی در این مدت فقط دو شکست داشته که آن هم در خانه‌اش رقم خورده و در 10 بازی اول توخل در خارج از خانه اصلا شکست نخورد.  آخرین باری که چلسی به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رسید، حدود هفت سال پیش بود که در همان سال توسط اتلتیکومادرید حذف شد.
این دو تیم 3 بار در بازی‌های اروپایی به مصاف هم رفته‌اند که نتیجه‌اش دو پیروزی برای آبی‌های لندن و یک تساوی بوده است؛ به همین دلیل زیدان و شاگردانش به دنبال اولین برد مقابل چلسی هستند. از آخرین دیدار این دو تیم حدود 23 سال می‌گذرد. آخرین بازی‌شان مقابل هم در سوپرکاپ اروپا در شهر موناکو بود که چلسی با یک گل حریف اسپانیایی‌اش را شکست داد. در ادامه بد نیست به نکاتی از بازی مهم امشب نگاهی بیاندازیم:
این چهاردهمین حضور رئال در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپاست که در این زمینه رکورددار است و دو بار بیشتر از بارسا و بایرن‌مونیخ است.
رئال تا به اینجا 14 بازی مقابل تیم‌های انگلیسی در مرحله حذفی بازی‌های اروپایی انجام داده که نتیجه‌اش
9 پیروزی و پنج باخت بوده است.
چلسی تاکنون 12 بار در بازی‌های حذفی مقابل تیم‌های اسپانیایی بازی کرده که نتیجه‌اش پنج پیروزی و 7 باخت برای آبی‌های لندن بوده است.
توخل به عنوان سرمربی هرگز مقابل تیم‌های اسپانیایی شکست نخورده و سه پیروزی و سه تساوی را به دست آورده است.
زیدان تاکنون 5 بار مقابل تیم‌های توماس توخل قرار گرفته اما هنوز نتوانسته این مربی آلمانی را شکست دهد.