ارتش هند برای مقابله با همه‌گیری کرونا وارد عمل شد

ارتش هند برای مقابله با همه‌گیری کرونا وارد عمل شد


ثبت شبانه‌روزی موارد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در هند به حدود ۳۵۰هزار مورد رسید. سامانه بهداشت و درمان این کشور فلج شده است. بحران به ابعاد فاجعه‌باری رسیده و دولت هند چاره را در استمداد از ارتش این کشور دیده است.
گونه جهش‌یافته ویروس کرونا B.1.617 در هند به نگرانی‌های گسترده‌ای در این کشور دامن زده است. طی ۲۴ساعت گذشته حدود ۳۵۳هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در هند به ثبت رسید. برای پنجمین روز پیاپی، شمار موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا حدود ۳۵۰هزار نفر بوده است. گفته می‌شود گونه هندی ویروس کرونا، بسیار مسری و خطرناک است.
بیپین روات، مسوول ستاد مقابله با کرونا در هند اعلام کرد او برای مقابله با این ویروس از زمین و آسمان طلب یاری می‌کند. بیمارستان‌های هند قادر به پذیرش این شمار از مبتلایان نیستند. دارو و دستگاه‌های تنفسی در هند پاسخگوی نیاز بیماران نیست. پرسنل امور درمان و بهداشت این کشور نیز در موقعیتی نیستند تا با هجوم گسترده بیماران مبتلا به ویروس کرونا مقابله کنند.گرچه آمریکا، فرانسه و سازمان جهانی بهداشت برای کمک‌رسانی به هند ابراز آمادگی کرده‌اند، اما این کشور به کمک فوری برای فائق آمدن بر چالش برخاسته از همه‌گیری کرونا نیاز دارد. دولت هند از این رو، از پرسنل بازنشسته ارتش درخواست کرده برای رسیدگی به بیماران کرونایی و واکسیناسیون به کمک کادر پزشکی و درمانی این کشور بشتابند.
برگزاری مراسم مذهبی و عدم ممنوعیت آن از سوی دولت نارندرا مودی نیز بر شدت بحران همه‌گیری کرونا در این کشور افزوده است. به‌رغم همه‌گیری گسترده کرونا از شرق تا غرب هند، در برخی ایالت‌های این کشور انتخابات محلی برگزار می‌شود. برای نمونه، روز دوشنبه ۲۶آوریل (6 اردیبهشت) بیش از 5/8میلیون نفر از ساکنان صاحب حق رای در بنگال غربی، واقع در شرق هند به پای صندوق‌های رای رفتند.