انتخابات  و اتفاقات

انتخابات و اتفاقات

نباید فضا متشنج شود
12 اردیبهشت80، همزمان با رونق و شور انتخاباتی، دستگاه‌های تبلیغاتی غرب و اپوزیسیون در تلاشی مضاعف در پی ایجاد فضای شک و دو دلی برای سردکردن فضای انتخابات بودند. رهبر انقلاب نسبت به این مساله هشدار دادند و در جمع پرشکوه مردم رشت خاطرنشان کردند: دشمنان می‌خواهند انتخابات را بی‌رونق کنند. همچنین بر این نکته تاکید کردند هیچ‌کس نباید به گونه‌ای به ابراز مخالفت یا طرفداری از یک نامزد بپردازد که فضا متشنج شود.
در اردوگاه انتخاباتی هم تلاش و تکاپوی جدیدی آغاز شد. حضور نامزدهایی از جریان دوم خرداد با واکنش‌هایی همراه بود. سعید حجاریان با حمایت از کاندیداتوری محمدابراهیم اصغرزاده و حضور وی در انتخابات هشتمین دوره ریاست‌جمهوری گفت: من به دوستان سفارش کرده‌ام با این قضیه متعادل برخورد کنند.
ثبت‌نام دواطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری همزمان با تشکیل هیات‌های اجرایی به مدت پنج روز آغاز شد. علی فلاحیان، احمد توکلی، ابراهیم اصغرزاده، سیدمحمود کاشانی، حسن غفوری‌فرد، سیدمنصور رضوی، سعید رجایی‌خراسانی و اسماعیل ططری در اولین روز ثبت‌نام برای شرکت در هشتمین انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام آمادگی کردند.
قالیباف: قوه مجریه نیاز به خانه‌تکانی دارد
12اردیبهشت 84، احمد توکلی یکی از نامزدهای مطرح ریاست‌جمهوری در میان اصولگرایان در نامه‌ای رسمی انصراف خود را از نامزدی انتخابات نهمین دوره ریاست‌جمهوری اعلام کرد.
محمدرضا خاتمی، دبیر کل مشارکت گفت: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد در صورت ورود هاشمی رفسنجانی به عرصه انتخابات وی حدود پنج میلیون رای کسب خواهد کرد.
محمدباقر قالیباف، نامزد احتمالی ریاست‌جمهوری گفت: مجموعه بخش دولتی در ابعاد مختلف خود اعم از قوه مجریه و قوه‌قضاییه نیاز به خانه‌تکانی اساسی و جدی دارد.
کروبی: مشکلی با نظارت شورای نگهبان نداریم
12 اردیبهشت 88، محسن رضایی که تا پیشتر با این‌که کاندیداتوری وی از سوی برخی سایت‌ها اعلام شده بود، هنوز در این خصوص ابراز تردید می‌کرد بالاخره به تردیدهایش خاتمه داد و با صدور بیانیه‌ای رسمی نامزدی خود را اعلام کرد.
میرحسن موسوی در گفت‌وگو با روزنامه الاتحاد امارات گفت من کنار نمی‌روم، زیرا مردم ایران و هاشمی رفسنجانی از من حمایت می‌کنند.
مهدی کروبی، دبیر کل حزب اعتماد ملی با بیان این‌که با نظارت شورای نگهبان موافقیم، گفت: به هر حال باید ارگانی به انتخابات نظارت کند و ما هیچ مشکلی با نظارت شورای نگهبان بر انتخابات نداریم.
جمع‌بندی ائتلاف پنجگانه
12اردیبهشت 92، محمد سعیدی‌کیا، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در زنجان با تاکید بر این که اگر بیاید سازمان برنامه و بودجه را احیا می‌کند، گفت: متاسفانه پول نفت به جای این که صرف سرمایه‌گذاری در کشور شود، صرف امور جاری می‌شود.
منوچهر متکی، عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان با اشاره به برگزاری جلسه نامزدهای ائتلاف اکثریت اصولگرایان (باهنر، متکی، آل‌اسحاق، پورمحمدی و ابوترابی) گفت: در این جلسه قرار شد نهایتا یک نفر از ائتلاف پنج‌گانه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کند.
روحانی: افزایش حقوق بیش از تورم بوده است
12اردیبهشت 96، سید مصطفی میرسلیم، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در شهرک صنعتی شکوهیه قم گفت: واردات بی‌رویه، جز سوءمدیریت هیچ علتی ندارد.
حسن روحانی هم در جمع کارگران گفت: در دولت یازدهم هر قدر تورم بوده، حقوق کارگر بیشتر اضافه شده است.