مرور و عبور

مرور و عبور

آغاز ثبت‌نام کاندیداهای ریاست‌جمهوری
ثبت‌نام از داوطلبان ریاست‌جمهوری از امروز همزمان با تشکیل هیات‌های اجرایی به مدت پنج روز حتی در روزهای پنجشنبه و جمعه صورت می‌گیرد. پس از اتمام ثبت‌نام شورای نگهبان به مدت 10روز فرصت خواهد داشت تا صلاحیت داوطلبان را بررسی کند.
تاکنون علی فلاحیان، دکتر احمد توکلی، مهندس اصغرزاده، دکتر سیدمحمود کاشانی، دکتر حسن غفوری‌فرد، سیدمنصور رضوی، دکتر سعید رجایی‌خراسانی و اسماعیل ططری برای شرکت در هشتمین انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام آمادگی کرده‌اند. از سیدمحمد خاتمی، دکتر جاسبی و محمدرضا رحیمی نیز به‌عنوان کاندیداهای ریاست‌جمهوری نام برده می‌شود. (صفحه 2)


اعتصاب بزرگ در هالیوود
اعتصاب بازیگران، نویسندگان و تهیه‌کنندگان سینمای آمریکا هفت‌میلیارد دلار به اقتصاد لس‌آنجلس ضرر می‌رساند و یکصدهزار نفر را بیکار می‌کند.
بازیگران و نویسندگان صنعت سینمای این کشور کمتر از دو روز فرصت دارند تا برای ادامه همکاری به یک توافق دوطرفه برسند. در غیر این صورت اعتصاب بزرگ بازیگران و نویسندگان شروع خواهد شد. این تهدید اصلا غیرجدی نیست و جنگ ستارگان با تهیه‌کنندگان را روی کره خاکی به نمایش خواهد گذاشت. (صفحه 3)



توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در آستانه انتخابات
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای روز گذشته در اولین روز سفر خود به استان گیلان در جمع مردم رشت درباره مفهوم واقعی اقتدار و ابعاد مختلف انتخابات ریاست‌جمهوری سخن گفتند. ایشان در بخشی از سخنان خود از تمام کسانی که توانایی و همت در دست گرفتن مقام ریاست‌جمهوری را در خود می‌بینند، دعوت کردند برای انتخابات ثبت‌نام کنند. حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با اشاره به تلاش‌ رادیوهای بیگانه برای آلوده کردن فضای انتخابات ریاست‌جمهوری و کاهش حضور مردم در این عرصه گفتند: دشمنان ملت در درجه اول بی‌رونق کردن این انتخابات را دنبال می‌کنند. البته ممکن است کسی را بر کس دیگری نیز ترجیح دهند اما هدف اصلی آنها عدم حضور ملت در پای صندوق‌های رای است. (صفحات یک و 2)


بوق اشغال با دکتر محمدجواد لاریجانی
اولین جشن تولد؟ در خانواده ما مرسوم نبوده و نیست.
اسباب‌بازی مورد علاقه؟ اسب.
اولین خنده از ته دل؟ تولد زینب، دخترم.
خیلی شمرده حرف نمی‌زنید؟ سعی می‌کنم آنچه را فکر می‌کنم، بگویم اما گاهی دوزاری‌ام دیر می‌افتد.
آخرین‌بار از چه پشیمان شدید؟ اگر جنسی را بخرم هرگز پس نمی‌دهم.
آخرین‌بار برای چه گریستید؟ برای مرگ عمه‌ام که مادرخانمم هم هست و اخیرا فوت کرده.
گورباچف؟ به خانم دباغ گفته بود من شما را یک زن انقلابی می‌دانم و می‌خواهم با شما دست بدهم اگر هم در اسلام خلاف است بگذارید من به جهنم بروم.
میزان اعتقاد به فال حافظ؟ صفر.
بهترین سرگرمی؟ رفتن به مازندران و کوه‌‌های لاریجان همراه با خانواده.
به لهجه مازندرانی صحبت می‌کنید؟ بله. این‌طوری با مردم مازندران احساس نزدیکی بیشتری می‌کنم.
عباس کیارستمی؟ کارگردان قابل.
حسن روحانی؟ شخصیتی بسیار باارزش.
غلامحسین کرباسچی؟ تهران را سبز کرد.
محسن رضایی؟ فداکاری‌هایش را هیچ‌کس نباید فراموش کند.
سیدمحمود دعایی؟ دنیایی از رفاقت.
محسن مخملباف؟ تحولات فکری‌اش برایم جالب است.
بهزاد نبوی؟ در مواردی که بی‌ربط صحبت می‌کند بقیه‌اش بد نیست.
مجید انصاری؟ نسبت به آیین‌نامه‌ها علاقه‌مند و حساس.
یک پیغام به سیاستمداران هزاره‌ بعد؟ مواظب باشند که در کشاکش امور توفان‌های اطلاعاتی آنها را با خود نبرد، چراکه سیاستمداران راحت اغوا می‌شوند و در دنیای پیچیده و سریع خط را از دست می‌دهند. (‌صفحه 5)