آخرین تحولات کرونایی در اروپا

آخرین تحولات کرونایی در اروپا


شمار مبتلایان به کووید -۱۹ در اروپا همچنان بالاست و بسیاری از بیمارستان‌ها در کشورهای مختلف این قاره به لحاظ اشغال بیش از حد بخش مراقبت‌های ویژه وضعیتی بحرانی قرار دارند، اما با این همه چندین کشور عضو اتحادیه اروپا لغو قرنطینه و دیگر محدودیت‌های کرونایی را با احتیاط و به صورت تدریجی آغاز کرده‌اند.در ادامه روند اخیر لغو محدودیت‌ها در اروپا، فرانسه و یونان آخرین کشورهایی هستند که به این قافله پیوسته‌اند.
به گزارش یورونیوز، در فرانسه از روز دوشنبه ۳ می (۱۳ اردیبهشت) ممنوعیت یک ماهه سفرهای با فاصله بیشتر از ۱۰ کیلومتر از منزل و نیز سفرهای بین استانی برداشته شده و مدارس در مقاطع دبیرستان و کولژ (معادل راهنمایی قدیم ایران) بازگشایی شدند. با این حال مقررات منع رفت و آمد شبانه همچنان برقرار است.بر پایه تصمیم دولت فرانسه قرار است از ۱۹ می، کافه‌ها و رستوران‌ها تنها برای پذیرایی در فضای باز یا تراس بازگشایی شده و موزه‌ها، سینماها، تئاترها و سالن‌های کنسرت نیز تحت شرایط خاص از آن زمان مجاز به بازگشایی خواهند بود.
ایتالیا: یکی از پرتلفات‌ترین کشورهای اروپا در دوران کرونا، هفته گذشته با بازگشت دانش‌آموزان به مدارس و بازکردن موزه‌ها و سینماها، روند تدریجی حذف مقررات قرنطینه را آغاز کرد.
هلند: مقررات منع و رفت و آمد شبانه که از ماه ژانویه در هلند آغاز شده بود، بالاخره روز چهارشنبه حذف شد. محدودیت‌های کرونایی در هلند مخالفان زیادی داشت و در چندین مورد به شورش و درگیری خشونت‌آمیز با پلیس در ماه‌های گذشته انجامید.شهروندان هلندی از روز چهارشنبه گذشته اجازه یافتند بدون تعیین وقت قبلی برای خرید به فروشگاه‌های لوازم «غیرضروری» بروند. با این حال تعداد مشتریان این فروشگاه‌ها هنوز اندک است.