«سوپرمن» سیاهپوست می‌شود

مایکل بی جردن به دنبال مرد پرنده

«سوپرمن» سیاهپوست می‌شود

 این‌طور که به نظر می‌رسد اشتهای مایکل بی جردن برای ظاهر شدن در تعداد بیشتری فیلم سینمایی با محوریت شخصیت‌های مهم و سرشناس سینمایی پایان ناپذیر است و حالا او می‌خواهد سوپرمن بعدی گونه ابرقهرمانانه و کمیک استریپی باشد! بازیگر رنگین پوست گونه اکشن بعد از حضور در قالب چند شخصیت سرشناس، به دنبال امتحان شانس خود در دنیای ابرقهرمانانه است. جردن که چند روز قبل «بدون پشیمانی» او به صورت استریم در اینترنت پخش شد، می‌گوید یکی از بهترین گزینه‌ها برای بازی در نقش مرد پرنده سیاره کریپتون است و وقت آن رسیده که تماشاگران با یک ابرقهرمان سیاهپوست تازه روبه‌رو شوند. او حتی گفته در داستان مصور و کلاسیک سوپرمن هیچ اشاره به رنگ پوست اهالی سیاره کریپتون نشده و نمی توان ادعا کرد آنها سفید پوست هستند!
اعلام آمادگی جردن برای حضور در نقش سوپرمن کمی بعد از آن صورت می‌گیرد که جی جی آبرامز فیلمساز و تهیه کننده معروف هالیوودی خبر از تولید یک قسمت تازه از مجموعه فیلم کمیک استریپی «سوپرمن» داد. او چند هفته قبل رسما اعلام کرد با مدیران کمپانی برداران وانر برای تولید نسخه جدیدی از سوپرمن به توافق رسیده و سوپرمن بعدی سینما را برای آنها تولید می‌کند. البته او اشاره ای به کارگردان فیلم نکرد و نگفت خودش پشت دوربین قرار می‌گیرد یا نه. در عین حال، آبرامز هیچ صحبتی هم درباره گزینه احتمالی ایفای نقش مرد پرنده ای نکرد.
قسمت جدید سوپرمن که با مشارکت شرکت دی سی کامیکز (مالک مادی ومعنوی داستان مصور سوپرمن) تهیه می‌شود، در حقیقت به احیای دوباره داستان این ابرقهرمان و مجموعه فیلم آن خواهد پرداخت. تا نهیسی کوتس هم اکنون مشغول نوشتن فیلمنامه این نسخه احیا شده است. به گفته جردن:« من هم مثل بقیه شایعات مختلفی درباره سوپرمن جدید شنیده ام. برخی رسانه‌ها مرا گزینه اصلی بازی در نقش مرد پرنده ای معرفی کرده اند. صادقانه بگویم، خیلی دوست دارم این نقش را بازی کنم! فکر کنم زمان آن رسیده که مردم با یک ابرقهرمان رنگین پوست ظاهر شوند که می‌تواند مثل ابرقهرمانان سفید پوست با دشمنان کره زمین مقابله و آنها را تارومار کند. باید از کسانی که مرا شایسته بازی و حضور در چنین نقش‌هایی می‌دانند تشکر کنم. آنها به من روحیه می‌دهند و این باور را در دل من و بقیه به وجود می‌آورند که می‌توان روی چنین گزینه‌هایی هم فکر کرد.»
بحث حضور جردن در نقش سوپرمن در حالی در رسانه‌ها مطرح شده که هنری کاویل سال قبل از علاقه زیادش برای بازگشت دوباره به دنیای سوپرمن و ایفای این نقش صحبت کرد. او که طی ماه‌های گذشته مجموعه «جادوگر» را با موفقیت در دنیای تلویزیون داشته، آخرین بار سال 2017 نقش سوپرمن را در «لیگ عدالت» زک اشنایدر بازی کرد./ هالیوود ریپورتر