انتخابات  و اتفاقات

انتخابات و اتفاقات

 نگرانی از طولانی شدن فرآیند وحدت در جبهه اصلاحات
18 اردیبهشت 84، تعدد نامزدها در جریان اصلاح‌طلب برخی از چهره‌های شاخص این طیف را نگران کرده بود. از همین‌‌رو هادی خامنه‌ای، دبیرکل مجمع نیروهای خط امام درخصوص احتمال رسیدن به اجماع در مجموعه دوم خرداد بر سر یک کاندیدا گفت: شخصا امیدوارم این اجماع صورت بگیرد اما هنوز اطلاع ویژه‌ای از نشست‌هایی که دوستان‌مان در شورای هماهنگی داشته‌اند به دست نیاورده‌ام که این امید را تقویت کند.
 ثبت‌نام روحانی در اولین روز نام‌نویسی  نامزدها
18 اردیبهشت 92، عزت‌ا... ضرغامی، رئیس رسانه ملی در نشست افق رسانه با عنوان «انتخابات، حماسه سیاسی» گفت: امکانات فراهم شده تبلیغی در شبکه‌های صداوسیما در حدی است که نامزدهای ریاست‌جمهوری نیاز به صرف هزینه و استفاده از ظرفیت‌های محدود دیگر ندارند.
در اولین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری، بیش از 60 نفر با حضور در ستاد انتخابات کشور نام‌نویسی کردند. حسن روحانی، محمد سعیدی‌کیا، مصطفی کواکبیان، صادق واعظ‌زاده و کامران باقری لنکرانی جزو چهره‌هایی بودند که در این روز ثبت‌نام کردند.
 جهانگیری: برجام نمونه موفقی از اقدامات دولت است
18 اردیبهشت 96، اسحاق جهانگیرى، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهورى، برجام را نمونه موفقى از اقدامات دولت دانست و گفت: ممکن است آمریکا به بهانه‌هاى جدیدى ما را تحریم کند، ولى هیچ‌وقت در اقتصاد ایران کارساز نبوده است.