نسخه Pdf

مهمان مامان

مهمان مامان

نویسنده: هوشنگ مرادی کرمانی ناشر: نی

قصه‌ مهمان مامان درباره خانواده‌ای است که مهمان دارند اما  وسیله پذیرایی از مهمان را ندارند و این شروع اضطراب مادر برای مهیا کردن شام، درگیر شدن همسایه‌ها برای فراهم آوردن وسایل و لوازم پذیرایی و ماجراهای تازه در داستان است.
 اسم هوشنگ مرادی کرمانی که می‌آید کلی خاطره در ذهن مخاطبان ادبیات شکل می‌گیرد.
 مرادی کرمانی از سال 1350 تا الان در حال خلق آثاری بوده که مخاطبان را در هر طیف سنی به خود جذب کرده و هر کتاب تازه‌اش یک اتفاق مهم در ادبیات ایران بوده‌است. آثار او نه‌تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا هم با واکنش‌های مثبت روبه‌رو بوده و انواع و اقسام جایزه‌ها را هم برده.
با این همه خیلی از ما مهمان مامان را نه با نام مرادی کرمانی که با اسم داریوش مهرجویی می‌شناسیم. فیلمی که هم در سینما با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد و هم در جشنواره فجر توجه داوران را جلب کرد و هم بارها در تلویزیون پخش شد. به‌خاطر شهرت فیلم است که خیلی‌ها کتاب مهمان مامان را نخوانده‌اند. کتاب شیرینی که گرچه داستان فیلم بر مبنای آن نوشته شده اما تفاوت‌هایی هم با نسخه تصویری دارد و جزئیاتی در کتاب آمده که در فیلم اثری از آن نمی‌بینیم. خواندن کتاب و مقایسه آن با نسخه تصویری می‌تواند تفاوت‌های کتاب و سینما و تلویزیون را به ما نشان دهد و شروعی باشد برای آشتی با کتاب و خواندن نسخه کاغذی آثاری که قبلا از قاب جادویی دیده‌ایم.

ضمیمه نوجوانه