هشدار دیدبان  حقوق بشر

هشدار دیدبان حقوق بشر


عمر شاکر، مدیر دفتر سازمان دیدبان حقوق بشر در فلسطین اشغالی تأکید کرد عملیات هدفمند تخلیه محله شیخ جراح از فلسطینیان تأکیدی بر واقعیت نظام آپارتایدی است که میلیون‌ها فلسطینی با آن مواجه هستند. شاکر افزود: این عملیات تخلیه محله شیخ‌جراح از فلسطینیان، نتیجه سیاست‌های رژیم‌صهیونیستی برای حفظ اکثریت یهودیان در قدس است. شاکر همچنین از سرکوب تظاهر‌کنندگان فلسطینی در قدس توسط نظامیان رژیم‌صهیونیستی انتقاد کرد و آن را ناشی از اقدامات سازماندهی شده این رژیم برای استفاده از زور بیش از حد علیه فلسطینیان دانست.
او گفت تنش‌های گسترده در فلسطین اشغالی پیامدهای بزرگی برای حقوق بشر خواهد داشت و کابینه اسرائیل سعی دارد فلسطینیان را از محله شیخ جراح بیرون کرده و به یهودیان اسرائیلی برای سیطره بر منازل فلسطینیان اجازه دهد. دیدبان حقوق بشر همچنین درباره شهادت شماری از فلسطینیان در حمله رژیم‌صهیونیستی به غزه ابراز نگرانی کرد و افزود: استفاده اسرائیل از سلاح‌های منفجره می‌تواند خسارت‌های غیرنظامی زیادی به بار آورد.
این سازمان همچنین خواستار پایان یافتن سیاست فرار از مجازات رژیم‌صهیونیستی به دلیل ارتکاب تجاوزات گسترده و مجازات عاملان آن شد.
آخرین اولتیماتوم حماس  به صهیونیست‌ها
اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تصریح کرد تا وقتی صهیونیست‌ها به کلیه اشکال تجاوز و تروریسم در قدس پایان ندهند، نبرد این جنبش نیز ادامه می‌یابد. رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد قدس یک موازنه قدرت جدید در حوزه‌های سیاسی، مردمی و میدانی در دو حوزه داخلی و خارجی ایجاد کرد و اراده ملت فلسطین پیروز می‌شود.  کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) بیانیه‌ای در ارتباط با حملات رژیم‌صهیونیستی به نوار غزه صادر کرد و از شهادت تعدادی از نیروهای خود خبر داد. کتائب القسام اعلام کرد: دشمن یک نقطه را که مجاهدان ما در چارچوب بالا بردن سطح آمادگی و آماده شدن برای تقابل با تجاوزها در آن حضور داشتند، هدف قرار داد و ما [اکنون] چند شهید و [نیروی] مفقودشده داریم.
در عین حال، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع در جنبش جهاد اسلامی فلسطین گزارش داد دو نیروی این جنبش در حملات هوایی رژیم‌صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.
بزرگ‌ترین حمله راکتی گروه‌های مقاومت
منابع فلسطینی گزارش دادند نیروهای مقاومت مستقر در نوار غزه حمله راکتی گسترده‌ای علیه عسقلان و اشدود در شمال نوار غزه انجام دادند. بعدازظهر دیروز، از حمله گسترده راکتی نیروهای مقاومت فلسطین به شهرهای اشدود و عسقلان اشغالی در شمال نوار غزه خبر دادند. طبق گزارش منابع صهیونیستی، آژیرهای خطر در مناطق مذکور و شهرک‌های اطراف نوار غزه به صدا درآمد و تلفاتی نیز به صهیونیست‌ها وارد شده است. منابع صهیونیستی مانند همیشه، از انتشار آمار واقعی این تلفات خودداری کرده‌اند. کتائب‌القسام در ادامه این بیانیه به رژیم‌صهیونیستی هشدار داد حملات آتی بزرگ‌تر خواهند بود .تصاویری که در منابع صهیونیستی منتشر شده، حاکی از آن است که تعدادی از راکت‌ها به یک ساختمان اصابت کرده است.
هشدار میشل عون به رژیم‌صهیونیستی
رئیس‌جمهور لبنان که نامه‌ای از رهبر حماس درباره تجاوزات رژیم‌صهیونیستی دریافت کرده، خواستار تحرک جامعه بین‌الملل برای توقف جنایات این رژیم شد.  میشل عون اعلام کرد در سایه ادامه تجاوزهای رژیم اسرائیل که از چند روز قبل در محله شیخ جراح و مسجدالاقصی آغاز شده، رئیس‌جمهور میشل عون حوادث اراضی اشغالی را دنبال می‌کند. بر اساس گزارش النشره، عون ضمن اعلام این‌که جامعه جهانی باید مداخله کند و جلوی ادامه تجاوز رژیم اسرائیل را بگیرد، افزود: بدون صلح، عدالتی وجود نخواهد داشت و بدون احترام به حقوق، عدالتی وجود نخواهد داشت.