با دانشگر، اوضاع بهتر می‎شود

با دانشگر، اوضاع بهتر می‎شود

صادق ورمزیار ش مدافع سابق استقلال


 قبلا هم در رابطه با ضعف خط دفاع استقلال هشدار داده بودیم و به این اشاره کردیم که ممکن است تبدیل به پاشنه آشیل تیم شود. البته اکنون عقیده دارم با آمدن محمد دانشگر اوضاع بهتر می‎شود. خط دفاع استقلال اکنون روی ضربات مستقیم مشکل دارد و البته در ارسال‏های کناری و ضربات ایستگاهی نیز متزلزل و ضعیف نشان می‎دهد. محمد دانشگر می‎تواند تا حد زیادی این مشکلات را برطرف کند. او توانایی این را دارد که ضربات ایستگاهی و توپ‏های از روبه‌رو را به خوبی دفع کند.
اگر بخواهیم دربی را در‌نظر بگیریم باید بگویم محمد دانشگر مدافعی است که می‌تواند به خوبی شهریار مغانلو را در نبردهای هوایی مهار کند. از سویی حضور وریا غفوری در سمت راست می‏تواند بسیار موثر و کارآمد باشد.  استقلال در مجموع با دو هافبک دفاعی ضربات تیم‏های حریف را کمتر خواهد کرد و از طرف دیگر حضور ریگی و مهدی‎پور نیز در مهار توپ‎های زمینی کاملا موثر است.
تصور من بر این است که اگر ترکیب دفاعی استقلالی چیزی باشد که به آن اشاره کردم مشکلات استقلال در این خط تا حد زیادی ترمیم خواهد شد.
در رابطه با دیگر مدافعان استقلال یعنی سیاوش یزدانی و عارف غلامی باید بگویم از بین این دو بازیکن سطح بازی یزدانی بالاتر است. او از آمادگی بیشتری برخوردار است اما با این حال این دو اصلا با یکدیگر همخوانی و هماهنگی ندارند. امیدوارم خط دفاع استقلال برای دربی روز جمعه کاملا آماده باشد. استقلال و پرسپولیس هر دو تیم‏هایی خوب هستند و امیدوارم برگزار‌کننده یک مسابقه به‌شدت هجومی باشند. هر دو تیم برای بردن می‌آیند و تیمی برنده خواهد بود که از فرصت‌ها استفاده کند. نظر نهایی من این است؛ تیمی برنده بازی روز جمعه می‎شود که خط هافبک آن بتواند بازی را در دست بگیرد