نسخه Pdf

شکستن شاخ غول!‌

شکستن شاخ غول!‌

ماه خرداد و فصل امتحانات همیشه خدا، آینه دق دانش‌آموز جماعت بوده حالا هم که با کرونا و کلاس‌های یکی در میان قطع و وصل مجازی بدتر، فکر کردن به امتحانات مو به تن هر موجود موداری سیخ می‌کند.اما بد به دلتان راه ندهید که با توصیه‌های دست اول کلاف این هفته شاخ غول این مرحله را هم می‌شکنیم و یکراست می‌رویم به استقبال تابستان دوست‌داشتنی. حالا برویم سراغ توصیه‌های یک کارشناس خبره یعنی دکتر حامدرضا راسخ‌احمدی.

از جلونظام!
شاید باورتان نشود نظمی که قبلا هر روز توی مدرسه رعایت می‌کردیم از به موقع بیدار شدن و پشت میز نشستن و... توی یادگیری هم تاثیر دارد! پس سعی کنید توی خانه هم مثل ایام مدرسه نظم خاصی رعایت کنید.



فرمول ویژه حواس‌پرت‌ها!
اول با ۱۵دقیقه درس خواندن و پنج دقیقه استراحت شروع کنید. چهار یا پنج بار این کار را تکرار کنید. بعد از آن زمان‌ها را به ۲۵دقیقه درس و ۱۵دقیقه استراحت افزایش دهید و همین‌طوری کم‌کم اضافه کنید.



آسوده بخواب که مغز بیدار است!
مطلبی را که هیچ جوره توی مخ‌تان نمی‌رود دقیقا قبل از خواب یک دور دیگر مطالعه کنید. ناخودآگاه مغز شما تا صبح به آن مطلب فکر می‌کند و وقتی بیدار می‌شوید به طرز معجزه‌آسایی حس می‌کنید آن را یاد گرفته‌اید.



خود را بتکانید
ورزش کردن در هر وقتی خوب است و در زمان امتحانات خوب‌تر. تحرک هم شما را سرحال تر می‌کند هم تمرکزتان را بالا می‌برد. حتی در خانه هم خیلی راحت می‌توانید در زمان‌های استراحت حرکات کششی انجام دهید.



از نان‌شب واجب‌تر
واجب‌تر از نان‌شب در ایام امتحانات نان صبح به‌علاوه سایر خوردنی‌جات یک صبحانه کامل است! اگر یک تا یک‌ونیم ساعت قبل از امتحان صبحانه کامل بخورید، دیگر این مشکل که وسط امتحان مطالب یادتان برود، پیش نمی‌آید!‌



لطفا با لبخند وارد شوید
خنده‌دار به نظر می‌رسد اما خنده باعث می‌شود مغز شما بهتر کار کند!‌ پس اخمو و بداخلاق بودن در دوران امتحانات را فراموش کنید. تا جایی که می‌توانید بخندید تا هم بیشتر خوش بگذرد هم بهتر یاد بگیرید.



پنج‌گانه درس بخوانید
هر چه تعداد بیشتری از حواس در یادگیری استفاده شود، مباحث بیشتر توی ذهن می‌ماند. مطالبی را که می‌شنوید، بنویسید تا ببینید، مطالبی را که می‌نویسید بلند بخوانید تا بشنوید.



قاتل تمرکز!
هیچ چیز بیشتر از داشتن اضطراب و استرس نمی‌تواند مغز شما را تعطیل کند. موقع درس‌خواندن نه به نمره و هیچ چیز استرس‌زای دیگر فکر نکنید و سعی کنید در این مدت کمترین گیر و گرفت را با دیگران داشته‌باشید.



این راه به ترکستان است
ممکن است شب تا صبح بیدارماندن و درس‌خواندن برای امتحانات اول باعث بشود نمره بهتری بگیرید اما به مرور زمان نخوابیدن شب تمرکز و حافظه شما را ضعیف می‌کند و قطعا امتحانات آخر به طرز فاجعه‌باری خراب می‌شود.



بخورید و بیاشامید
مغز در این ایام بیشتر از هر زمان دیگری به یک رژیم‌غذایی‌سالم و مقوی نیاز دارد؛ سبزیجات، میوه‌ها، مغزها مثل پسته،بادام و فندق، ماهی، گوشت قرمز و ویتامین هایA، C و E جان می‌دهند برای خورده‌شدن در ایام امتحانات.


دوش وقت سحر
بهترین زمان برای درس خواندن صبح زود است چون هوای شهر در این ساعت‌ها از همیشه پاک‌تر است و درختان هم دارند با تمام قوا فتوسنتز می‌کنند، پس به قدر کافی اکسیژن برای رسیدن به مغز وجود دارد!


خروج اضطراری از کنج عزلت!‌
زیاد تنها ماندن، یادگیری شما را کم می‌کند. نیازی نیست در ایام امتحانات از عالم و آدم فاصله بگیرید. اگر کرونا نبود می‌گفتیم حتی مهمانی‌های خانوادگی را هم از دست ندهید. چند نفری درس خواندن و به هم یاد دادن، معجزه می‌کند.‌
ضمیمه چار دیواری
تیتر خبرها