تبیین اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) در دهه امام‌شناسی

تبیین اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) در دهه امام‌شناسی


رادیو گفت‌وگو در چهارمین سال پیاپی دهه امام‌شناسی را با ویژه‌برنامه‌هایی متمرکز بر اندیشه‌های حضرت‌امام‌خمینی(ره) گرامی می‌دارد.
به گزارش روابط‌عمومی رادیو گفت‌وگو، این شبکه با جریان‌سازی موثر بر نخبگان و کنشگران جامعه‌ایرانی در چهارمین سال پیاپی 4 تا 14 خرداد را با عنوان دهه امام‌شناسی معرفی و به‌صورت متمرکز چهار عنوان برنامه را به این مهم اختصاص داده‌است که انتقال و تبیین اندیشه‌های حضرت امام‌خمینی (ره) در حوزه‌های مختلف به نسل‌های بعدی از مهم‌ترین اهداف این شبکه طی دهه یادشده است.
برنامه «عصرخمینی(ره)» با رویکرد صدور انقلاب به کشورهای دیگر، میزگردهای تخصصی 60دقیقه‌ای را برگزار می‌کند و در آن با صاحب‌نظران و کارشناسان این حوزه به گفت‌وگو پیرامون موضوعاتی چون تبیین و تحلیل تاثیر انقلاب‌اسلامی بر نظام‌های بین‌المللی جهان، انقلاب‌اسلامی به عنوان یکی از انقلاب‌های بزرگ قرن بیستم در جهان، انقلاب‌اسلامی و ابتکارات آن در تولید مفاهیم نوین در ادبیات اختصاصی حوزه بین‌الملل و بسیاری دیگر می‌پردازد.
«طراز انقلاب‌اسلامی» عنوان دیگر برنامه این شبکه است که در مدت زمان 20دقیقه و در 10قسمت فرد و کارگزار طراز انقلاب از نگاه امام‌خمینی(ره) را معرفی و تببین می‌کند. سازوکارهای تضمین و تامین چرخش قدرت در نظام سیاسی، مردم‌سالاری مبتنی بر ولایت‌فقیه و نسبت‌سنجی با نظام‌های سیاسی در جهان، تبیین نظریه ولایت‌فقیه در ساحت اندیشه امام‌خمینی(ره)و... از موضوعات برنامه یاد شده است. دو میان برنامه رهنما و تا همیشه با امام هم با بررسی وصیت‌نامه امام‌خمینی (ره) به واکاوی اندیشه‌های ایشان و ارائه رهنمودهای کاربردی برای مردم و مسؤولان می‌پردازد. که حکمرانی مطلوب در اندیشه امام‌خمینی (ره)، جایگاه نخبگان در حکمرانی مطلوب،جایگاه و مسؤولیت رسانه‌ها در حکمرانی مطلوب و..برخی از موضوعاتی است که در رهنما دستمایه کار واقع شده‌است.و در بخش «تا همیشه با امام» موضعاتی چون ولایت‌فقیه و ریشه‌های فقهی-کلامی آن و ابتکار امام(ره)،نظام ولایت‌فقیه و مواردی دیگر مورد اشاره قرار گرفته‌است.
اما مجموعه برنامه گفت‌وگوی سیاسی نیز به موضوع دیدگاه‌های حضرت امام‌خمینی(ره) نگاهی ویژه‌ دارد.
این مجموعه از امروز تا چهارشنبه این هفته، به ترتیب به موضوع تبیین و بررسی بایسته‌های دولت سیزدهم در منظومه فکری و سیره امامین انقلاب‌اسلامی، تبیین باید و نبایدها و اخلاق انتخاباتی از دیدگاه امامین انقلاب و بررسی شاخص‌های انتخاب اصلح در انتخابات 1400 از دیدگاه امام‌خمینی(ره) و اهمیت نقش مردم و انتخابات در جمهوری‌اسلامی در اندیشه و سیره امام‌خمینی (ره)می پردازد.این برنامه هر روز از شنبه تا چهارشنبه ساعت 17و30دقیقه تقدیم شنوندگان رادیو گفت‌وگو می‌شود.