برنامه‎ریزی و مدیریت سازمانی دقیق  با سامه‌آرا پردازشگر

شرکت دانش‎بنیان «سامه‎آرا پردازشگر» در زمینه مشاوره و اجرای پروژه‏های SAP-ERPخدمات ارائه می‎دهد

برنامه‎ریزی و مدیریت سازمانی دقیق با سامه‌آرا پردازشگر

توسعه پایدار بدون وجود سیستم‎های اطلاعاتی کاربردی در سازمان‎ها محقق نمی‎شود. در حال حاضر بسیاری از فعالیت‎های شرکت‎ها و سازمان‎ها شکل تازه‎ای به خود گرفته است اما همچنان در بطن آن می‎شود نبود انسجام و ناکارآمدی برای تصمیم‎گیری‎های نهایی را به وضوح دید. پراکندگی اطلاعات تولید شده در دل هر شرکت و غیرقابل استفاده‌بودن آنها مواردی است که اگر سازماندهی شود کیفیت کسب‎و‎کار را در تمام بخش‏ها، از تولید گرفته تا محصول نهایی و ارتباط با مشتری ارتقا می‏دهد. شرکت «سامه‎آرا پردازشگر» با بیش از 16 سال تجربه کاری و پیاده‎سازی بیش از 25 پروژه پیاده‎سازی و استقرار سیستم سَپ در کشور تلاش کرده است به عنوان بهترین و بزرگ‌ترین شرکت دانش‏بنیان در حوزه مشاوره و اجرای نرم‌افزار «برنامه‏ریزی منابع سازمانی» خدمات ارائه کند؛ حوزه‎ای که می‎تواند کارایی هر سازمان را ارتقای قابل ملاحظه‏ای بخشد.

محسن ریاستیان، مدیرعامل شرکت سامه‎آرا پردازشگر درباره محصولات این شرکت به جام‌جم می‏گوید: « ERP يك راه حل مبتنی بر فناوری اطلاعات است كه تمام منابع سازمان اعم از مواد اولیه ، ماشین آلات ، نیروی انساني و پول را توسط يك سیستم هوشمند و به هم پیوسته با سرعت، دقت و كیفیت بالا در كنترل مديران سطوح مختلف قرار مي‎دهد تا مديران بتوانند به طور مناسب فرآيند برنامه‎ريزی و عملیات سازمان را مديريت کرده و از این طريق اتوماسیون و يكپارچه كردن تمام فرآيندها و در نتیجه افزایش كارايي سازمان حاصل می‎شود.»
خدماتی که ERP سامه‌‍آرا پردازشگر  ارائه می‎دهد
مدیرعامل سامه‎آرا پردازشگر می گوید: «با توجه به محدودیت منابع و افزایش رقابت، پیچیده شدن فرایندهای عملیاتی، افزایش حجم اطلاعات، نیاز به اطلاعات صحیح و به موقع از جمله گزارشات و تحلیل‎های مدیریتی، نیاز به کاهش هزینه‏ها و افزایش درآمد و دلایل بسیار زیاد دیگر شرکت‎های پیشرو در دنیا از سیستم‎های برنامه‌ریزی جامع منابع سازمانی ERP بهره می‎برند. این سیستم‎ها این امکان را میسر می کند که با برنامه‎ریزی بهینه، منابع سازمانی و بهبود فرایندهای و اطلاعات سازمان به‌صورت یکپارچه و هوشمند هزینه‎های سازمان و خصوصا هزینه تولید را به شکل چشم‎گیری کاهش داده و با افزایش بهره‏وری و راندمان باعث افزایش کیفیت و کاهش قیمت محصول نهایی شده و نهایتا افزایش رضایتمندی ذینفعان اعم از سهامداران، کارمندان و مشتریان را در پی داشته باشد. همچنین این سیستم بستر مناسب و هوشمندی برای تصمیم‏گیری صحیح و به موقع مدیران را فراهم می‏کند. بهترین نمونه نرم‎افزار ERP نمونه آلمانی آن SAP  است که از سال 1972میلادی کار خود را آغاز کرد و تا به امروز به‌عنوان برترین نرم‏افزار برنامه‎ریزی منابع سازمانی جهان شناخته می‏شود. استفاده از این سامانه برای ایرانی‎ها در شرایط فعلی امکان‏پذیر نیست و ما به این فکر افتادیم که با مهندسی معکوس، روش‏ها و راهکارهای مدیریتی، هر صنعت را از این نرم‎افزار استخراج کرده و در اختیار سازمان‎ها و شرکت‎های داخلی قرار دهیم. ERP داده‌های کسب‌و‌کار را درلحظه در سراسر سازمان در دسترس قرار می‌دهد که این امر باعث می‌شود کسب‌وکارها به‌سرعت سازگار شده و به تغییرات پاسخ دهند.»
چالش‎های فعالیت در  این حوزه
با توجه به اینکه سیر تحولی دنیای دیجیتال در جهان و توسعه آن در کسب‎و‎کارهای مختلف تا به امروز سرعت بسیار قابل توجهی داشته است، هر روز امکانات تازه‎ای در حوزه نرم‎افزارهای مخصوص برنامه‎ریزی سازمان ارائه می‎شود که می‏‏تواند عملکردهای سازمانی و مدیریتی را به‌طور چشم‎گیری ارتقا دهد. اما به‌گفته مدیرعامل شرکت سامه‎آرا پردازشگر، متاسفانه کشور ما با این سیر تحول همگام نبوده و می‏توان گفت حدود 20 سال از آخرین فناوری‎ها و امکانات این حوزه عقب است. متاسفانه به دلیل ناآگاهی  یا ترس مدیران از تغییرات بزرگی که پیاده‌سازی این سیستم با خود به همراه می‎آورد به‌سراغ پیاده سازی اینها نرفته و سازمان خود را از این ابزار مدیریتی هوشمند بی‎بهره می‌کنند. در بهترین حالت شاید بشود گفت 100شرکت در کل کشور از چنین امکانی برای مدیریت بهتر کسب‎و‌کارشان استفاده می‏کنند که این با نبود انگیزه و نداشتن آگاهی درباره خدمات و امکانات نرم‎افزارهای ماژولارERP ارتباط مستقیم دارد و متاسفانه اثرات نامناسبی هم بر عملکردهای درون سازمانی خواهد داشت.
چشم‎انداز پیش روی «سامه‎آرا»
ریاستیان می‌گوید: «با توجه به نیازی که به سیستم‏های برنامه‎ریزی منابع سازمانی در کشور وجود دارد، از اهداف جدی ما تسلط بر بازار SAP ایران است و گسترش آن در کشورهای همسایه نیز از اولویت‎های بعدی ماست. آموزش و پشتیبانی  SAP در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، گروه‌های تولیدی، بازرگانی، پروژه‌ای، صنایع غذایی و خودرویی نیز از دیگر برنامه‏هایی است که در جهت تحقق و اجرایی‌کردن آن تلاش می‎کنیم.»


مزایای استفاده از نرم‏افزار برنامه‎ریزی منابع سازمانی سامه آرا
نرم‎افزار ERP با ماژول‎هایی که در اختیار کاربر قرار می‎دهد امکان برنامه‎ریزی مالی و حسابداری، منابع انسانی، مدیریت تولید و مواد، خرید و فروش، حمل‌ونقل، نگهداری و تعمیرات و مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)  را دارد. این خدمات باعث می‏شود فعالیت‎های درون سازمانی نظم بگیرد و کنترل کیفی خوبی داشته باشد.
قابل انعطاف در برابر نیاز مشتری: سامه‎آرا با به‌کارگیری تجارب به دست آمده در گذر سال‌ها و همچنین با استفاده از برترین سیستم اطلاعاتی روز دنیا (SAP) راهکار متناسب با هر صنعت را ارائه می‌دهد. یکی از وجوه تمایز آن با سایر سیستم‏های برنامه‌ریزی سازمانی این است که مطابق با نیاز شرکت‎ها و صنایع قابل تغییر است. برای مثال سیستمی که کارخانه فولاد از آن استفاده می‎کند قطعا برای کارخانه ساخت خودرو یا شرکت‎های تولیدکننده دارو مناسب نیست و باید بر اساس نیازها و شرایط هریک، سیستم متفاوت و کاربردی را طراحی و ارائه کرد.
ارائه نسخه اصلی نرم‌افزار به شرکت‎ها:  ا رائه نسخه اصلی سیستم‎‏های برنامه‎ریزی و اطلاعاتی به مشتریان از دیگر خدمات ویژه سامه آرا است. با این امکان، سازمان‏ها و شرکت‎ها این فرصت را خواهند داشت که هر زمان بخواهند خودشان از سیستم استفاده کنند و مستقل از شرکت سامه‏آرا از نرم‏افزار بهره ببرند.
کاهش هزینه پشتیبانی سالیانه: با در اختیار داشتن نسخه اصلی نرم‎افزار و امکاناتش دیگر پشتیبانی سالانه بسیارکاهش یافته و به این ترتیب هزینه کلی تهیه و تمدید پشتیبانی نیز در مقایسه با نمونه‎های داخلی  در دراز مدت کاهش می‌یاند.
یكپارچگی: این ویژگی در همه ابعاد مانند یکپارچگی اطلاعات، یکپارچگی فرایندها، یکپارچگی پایگاه داده ها و برنامه‎های کاربردی از دیگر مزایای سیستم ERP سامه‎آرا است.
امكان برنامه‎ریزی بهینه:   برنامه‎ریزی هر آنچه در سازمان وجود دارد مانند  برنامه‎ریزی فروش،خرید مواد، تولید ، نگهداری و تعمیرات، توزیع، حمل و نقل، جذب نیروی انسانی،بودجه با ERP سامه‏آرا میسر است.
امكان کنترل و مانیتورینگ سازمان: امكان مانیتورینگ انواع فعالیت‎ها و فرایندها با این سیستم امکان پذیر می‏شود.