دَشت اول

تیم‌ملی والیبال با آلکنو طعم اولین برد را چشید

دَشت اول

کاپیتان معروف برگشت، آلکنو به نفرات جوان اعتماد بیشتری کرد و جوان‌ها هم خودشان را بیشتر از همیشه باور کردند. همین‌ها کافی بود تا تیم‌ملی والیبال بالاخره در هفته نخست لیگ ملت‌ها طعم اولین برد را بچشد. یک برد قاطعانه و دلچسب مقابل لاله‌های نارنجی اروپا؛ ایران 3 - هلند صفر.
 با اعلام ولادیمیر آلکنو ایران با ترکیب ۱۴‌نفره سعید معروف (کاپیتان)، سیدمحمد موسوی، پوریا فیاضی، محمدرضا حضرت‌پور، مسعود غلامی، مرتضی شریفی، ‌بردیا سعادت، صابر کاظمی، علی‌اصغر مجرد، علی شفیعی، میثم صالحی، محمدطاهر وادی، آرمان صالحی (لیبرو) و امیرحسین اسفندیار مقابل هلند پا به این رقابت‌ها گذاشت. تصمیم مهم استراحت دادن به میلاد عبادی‌پور و امیر غفور بود. میلاد تب 5/37 درجه داشت و کمی احساس درد در گلو که البته به گفته کادر پزشکی حالش رو به بهبودی است و جای نگرانی ندارد. امیر غفور هم از ناحیه شانه احساس درد داشت و آلکنو ترجیح داد مقابل هلند بازی نکند. با این حال، انگیزه در نفرات جوان تیم به قدری بالا بود که غیبت عبادی‌پور و غفور اصلا احساس نشد.
 ست اول: ایران 25-هلند ‌18
بلند‌قامتان ایران با ترکیب اولیه علی‌اصغر مجرد، صابر کاظمی، امیرحسین اسفندیار، میثم صالحی، محمد‌طاهر وادی، ‌سید‌محمد موسوی و آرمان صالحی (لیبرو) مقابل هلند قرار گرفتند و از همان ابتدا برتری خود را به حریف دیکته کردند. اتفاق مهم این ست، اضافه شدن سعید معروف به ترکیب بود. کاپیتان پس از غیبت در دو بازی به دلیل سرماخوردگی، زمانی که با نتیجه ۱۵ بر ۹ از حریف جلو بودیم وارد زمین شد و با پاس‌های بی‌نقص خود نشان داد کاملا آماده است. درنهایت این ست با امتیاز 25 بر 18 به سود شاگردان آلکنو خاتمه یافت.
 ست دوم: ایران ۲۵ - هلند ۲۳
ست دوم هم با برتری ایران آغاز شد. تاکید آلکنو در این ست روی دریافت‌ها بود. در عین‌حال پاس‌های سعید معروف همچنان کار را برای تیم هلند سخت کرده بود. بازی در امتیازهای آخر خیلی نزدیک شد. حساس‌ترین مقطع ست دوم زمانی بود که هلند امتیاز 22 را به دست آورد تا فقط یک امتیاز با ما فاصله داشته باشد. با این حال سرویسی که برای هلند از دست رفت خیالمان را راحت کرد. ایران این ست را 25 بر 23 به سود خود خاتمه داد.
 ست سوم: ایران ۳۰ - هلند ‌۲۸
این ست را با بازی درخشان میثم صالحی به یاد می‌آوریم. هلند هر چه داشت گذاشت تا حداقل یک ست از ایران بگیرد، اما درست در جایی که انتظار داشتند نتیجه به نفع آنها تغییر کند، میثم صالحی روی دو پوئن سرنوشت‌ساز خوش درخشید و اجازه نداد بازی به ست چهارم کشیده شود. هلند در این ست حتی 25 بر 24 از تیم‌ملی پیش افتاد اما در نهایت پس از ردوبدل شدن 58امتیاز بین دوتیم، این تیم ایران بود که با رسیدن به امتیاز 30، نتیجه را 3 بر صفر به سود خود خاتمه داد.
پیروزی قاطع ملی‌پوشان ایران برابر هلند درحالی اتفاق افتاد که در ترکیب دیروز ‌تلفیقی از جوانان و باتجربه‌ها دیده می‌شد. یک نمایش امیدوار‌کننده برای ادامه رقابت‌های لیگ ملت‌ها و حتی درخشش در المپیک توکیو. این پیروزی نشان داد که شناخت‌ آلکنو از بازیکنان در حال تکمیل شدن است و اعتماد این سرمربی به جوان‌ها باعث افزایش روحیه و اعتماد به نفس آنها شده است.
تیم‌ملی والیبال ایران در چهارمین مسابقه خود، ۱۳ خرداد (پنجشنبه) از ساعت ۱۴و30دقیقه به مصاف کانادا خواهد رفت.
 اسفندیار؛ امتیازآورترین
امیرحسین اسفندیار ملی‌پوش والیبال ایران با کسب ۱۴ امتیاز، امتیاز‌آورترین بازیکن زمین مقابل هلند نام گرفت. میثم صالحی دیگر ملی‌پوش ایران با کسب ۱۲ امتیاز عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشت. همچنین نیمیر بازیکن تیم‌ملی هلند با کسب ۱۱امتیاز بهترین بازیکن تیمش لقب گرفت.