رعد پلیس بر سر 793 مجرم پایتخت

پلیس 43 باند خلافکار را متلاشی کرد

رعد پلیس بر سر 793 مجرم پایتخت

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری 793 سارق و مالخر و متلاشی شدن 43 باند سرقت در چهل‌وپنجمین طرح رعد خبر داد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، سردار حسین رحیمی با اشاره به اجرای 320 حکم قضایی اظهار کرد: با تلاش ماموران پلیس پیشگیری 793 سارق و مالخر دستگیر شدند و در مجموع در این مرحله از طرح 43 باند سرقت متلاشی گردید.
وی با اشاره به کشف 4474 مورد اموال سرقتی گفت: در این طرح تعداد 139 خودرو و موتورسیکلت سرقتی کشف و به 799 پرونده سرقتی رسیدگی شد. همچنین 35 نفر محکوم متواری شناسایی و دستگیر شدند.
رحیمی با اشاره به این‌که ارزش اموال کشف‌شده در این طرح حدود 20میلیارد تومان است، عنوان کرد: در طرح رعد 45 در حوزه قاچاق کالا حدود 16هزار مورد کالای قاچاق کشف شد و در این زمینه 14 نفر دستگیر شدند که ارزش اموال قاچاق کشف‌شده چهارمیلیارد و 99میلیون تومان است.
وی با تاکید بر این‌که برخورد با سوداگران مرگ همواره در برنامه کاری ما است، بیان کرد: در این طرح تعداد 249 خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر شدند و از این افراد 96 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف گردید.
رئیس پلیس تهران افزود: در این طرح پلیس مترو موفق به شناسایی یک نفر از اعضای باند قاچاق عتیقه شد و از او 253 قطعه انواع عتیقه‌جات و زیورآلات قدیمی کشف گردید.
وی با اشاره به دستگیری سارقی که تحت عنوان مامور نیروی انتظامی اقدام به سرقت می‌کرد، گفت: این مامور قلابی در جنوب تهران دستگیر شد و از مخفیگاه او دو دستگاه موتورسیکلت سرقتی، تعدادی کارت‌شناسایی جعلی، چند دست لباس پلیس، بی‌سیم و تعدادی تجهیزات‌نظامی کشف گردید. همچنین باند سارقان حرفه‌ای موتورسیکلت متلاشی شد. از اعضای این باند تعداد 20 پلاک سرقتی، دو دستگاه موتورسیکلت سرقتی و تعداد زیادی قطعات اوراق‌شده خودرو و مقادیری مدارک جعلی موتورسیکلت کشف شد.
رحیمی درخصوص اظهارات برخی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری درباره گشت ارشاد گفت: نمی‌توان با شئونات اسلامی و اخلاقی جامعه بازی کرد. این مسائل نباید برای جمع‌کردن رای مورد استفاده قرار گیرد. نامزدهای محترم با شئونات جامعه به‌عنوان یک ابزار برخورد نکنند. این رفتار زشتی است و درست نیست.