تشدید برخورد پلیس با خودروهای پلاك مخدوش

تشدید برخورد پلیس با خودروهای پلاك مخدوش

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان این‌كه برخورد با خودروهای دارای پلاك مخدوش ‌تشدید شده،‌گفت‌: مصادیق این تخلف شامل مواردی همچون استفاده از پلاك زیر سپر یا پشت شیشه، استفاده از طلق روی پلاك، همچنین ناخوانا بودن پلاك، مخدوش كردن پلاك با استفاده از پلاك‌های غیرمجاز است‌.
به گزارش جام‌جم، حسن عابدی با اشاره به این‌كه در ورودی‌های طرح ترافیك و زوج و فرد تخلف مخدوش كردن پلاك بیشتر دیده می‌شود‌، افزود: در روزهای اخیر شاهد بارندگی‌هایی بودیم و برخی از شهروندان عمدا یا سهوا نسبت به پاك‌سازی و تمیز كردن پلاك خودروی خود اقدام نمی‌كنند كه این امر باعث ناخوانا بودن پلاك می‌شود. گفتنی است عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی با رانندگان متخلف مطابق قانون برخورد می‌كنند.
‌عابدی با یادآوری این‌كه دوربین‌های ثبت تخلف در سطح شهر فعالند، بیان كرد: ممكن است برخی از شهروندان تصور كنند كه با پوشش پلاك می‌توانند از این دوربین‌ها رد شوند و تخلفشان نیز پیگیری نشود. در صورتی كه بسیاری از مواردی كه وسیله نقلیه از دوربین رد شده و پوشش پلاك داشته، با توجه به سیستم موجود مشخص شده كه شماره پلاك چه بوده است. وی با تأكید بر فعال بودن تمام دوربین‌های سطح شهر بیان كرد: اگر وسیله نقلیه‌ای با پلاك مخدوش از یك دوربین رد شود، دوربین بعدی شماره پلاك را بررسی می‌كند و در صورتی كه آن خودرو برای ورود به محدوده طرح مجاز نبوده باشد، تخلفش ثبت می‌شود. افزون بر دوربین‌های ورودی طرح، دوربین‌های داخل محدوده نیز پلاك‌ها را رصد می کند.