ارائه80 درصد از خدمات دندانپزشكی در بخش خصوصی

ارائه80 درصد از خدمات دندانپزشكی در بخش خصوصی

رئیس اداره دندانپزشكی وزارت بهداشت با اشاره به این‌كه ۸۰ درصد از خدمات دندانپزشكی در بخش خصوصی ارائه می‌شود، گفت: باید بخش خصوصی در حوزه سلامت و طرح تحول سلامت مشاركت داشته تا با انجام كارهای گروهی متحدانه، شاهد كمترین هدر رفت هزینه‌ها و منابع دیگر باشیم.
 به گزارش جام‌جم، قاسم صادقی با اشاره به آمار پوسیدگی، كشیدن و پركردن دندان در كودكان زیر شش سال و سالمندان، آنان را گروه‌های آسیب پذیر در حوزه سلامت دهان و دندان دانست و افزود: بر اساس آخرین پیمایش حوزه سلامت دهان و دندان، در گروه سالمندان با آمار حدود ۲۶ دندان از دست داده، پركرده یا پوسیده مواجه هستیم كه با توجه به حركت كشور به سمت سالمندی، در این زمینه باید برنامه ریزی مناسب و مقتضی صورت گیرد.
وی ‌بیشترین پرداختی هزینه در بخش درمان را مربوط به خدمات دندانپزشكی برشمرد و با اشاره به تعداد متناسب نیرو در حوزه دندانپزشكی، ادامه داد: لازم است این تعداد نیرو به صورت عادلانه در سراسر كشور توزیع شوند.
 ‌‌‌صادقی بیان كرد: در كشورهای پیشرفته، رویكرد اصلی بر پایه اصول پیشگیرانه است. رویكرد عمومی، باید رویكردی پیشگیرانه باشد و نه‌تنها وزارت بهداشت، بلكه سایر نهادها و سازمان‌های مرتبط مانند آموزش و پرورش و صدا و سیما نیز باید در اطلاع‌رسانی این امر مشاركت داشته باشند.
وی افزود: با وجود امكانات ارتباطی و فضای مجازی، می‌توان اطلاع‌‌رسانی را افزایش داد و به فرهنگ‌سازی در كاهش بیماری‌های پرهزینه دهان و دندان كمك كرد.