كنكور فقط برای  ۹ رشته پرطرفدار

كنكور فقط برای ۹ رشته پرطرفدار

مدیركل دفتر آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان شاخه فنی‌وحرفه‌ای به‌جز ۹ رشته می‌توانند بدون كنكور وارد دانشگاه شوند.
به گزارش ایسنا، محسن حسینی‌مقدم افزود: در سال 98 در شاخه فنی و حرفه‌ای برای 9 رشته از طریق كنكور اقدام به جذب دانشجو می‌شود كه عبارتند از: الكتروتكنیك، حسابداری بازرگانی، شبكه و نرم‌افزار، تربیت‌بدنی، مكانیك خودرو، تأسیسات مكانیكی، گرافیك، صنایع غذایی و نقشه‌كشی و معماری.
حسینی مقدم عنوان كرد: طبق مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در 9 رشته شاخه فنی و حرفه‌ای پذیرش داوطلبان از طریق كنكور انجام خواهد شد و در سایر رشته‌ها داوطلبان می‌توانند بدون كنكور و از طریق سوابق تحصیلی اقدام كنند.
وی ادامه داد: در مصوبه شورای سنجش و پذیرش اعلام شده است كه آموزش و پرورش باید سوابق تحصیلی داوطلبان را ارائه كند و تلاش می‌كنیم در روزهای آینده سوابق تحصیلی دانش‌آموزان هنرستانی را آماده و به سازمان سنجش ارائه دهیم تا داوطلبان بتوانند از طریق سابقه تحصیلی به دانشگاه‌ها وارد شوند. مدیركل دفتر آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش بیان كرد: داوطلبان ابتدا از میان رشته‌هایی كه پذیرش آنها براساس سوابق تحصیلی است اقدام به انتخاب می‌كنند و سوابق تحصیلی پس از آماده شدن از سوی آموزش‌وپرورش به سازمان سنجش ارسال می‌شود. در شاخه نظری هم كه دانش‌آموزان خرداد ماه امتحانات نهایی دارند تا تیرماه باید سوابق تحصیلی آنها به سازمان سنجش ارسال شود و پس از پذیرش از سوی دانشگاه‌ها از مهر 98 وارد خواهند شد.