شهابِ بابایی

شهاب حسینی برای خدشه‌دار نشدن به شخصیت شهید بابایی از بازی در یك نقش منفی سر باز زد

شهابِ بابایی

ادامه از صفحه 9
ساداتیان گفته است كه پذیرفتن نقش منفی برای شهاب حسینی ناگوار بوده است. ساداتیان در ادامه، علت این ناگواری را این‌گونه توصیف كرده كه شهاب، خودش را در نقش‌های مثبت از جمله شهید بابایی دیده و برای همین هم پذیرفتن این‌كه یك نقش منفی را در «متری شیش و نیم» سعید روستایی بازی كند برایش سخت بوده. از نگاه ساداتیان، بازی در نقش شهید بابایی ذهنیتی از شهاب حسینی توی ذهن مخاطبان ساخته است كه حسینی ترجیح داده به این ذهنیت احترام بگذارد و از بازی كردن در نقش‌هایی كه ممكن است این تصور را در ذهن مخاطب خراب كند یا خدشه بزند خودداری كند، برای همین هم عطای بازی در فیلم سعید روستایی را به لقایش بخشیده است. طبق ادعای جناب تهیه‌كننده خود شهاب حسینی در فیلمنامه متوجه این موضوع شده بود ولی ظاهرا در ابتدا تصورش این بوده كه بازیگر هر نقشی را می‌تواند بازی كند اما بعدا زمانی كه دورخوانی‌ها شروع شده به شهود بیشتری از نقش می‌رسد و در ادامه هم تحلیل و تصمیمش تغییر می‌كند.
حالا البته اگر مثل ما توی این قضایا دقیق شوید احتمالا توی ذهن‌تان جرقه زده كه شهاب خان بعد از بازی در نقش شهید بابایی یك نقش منفی به نام «قباد» را توی كارنامه‌اش دارد. اما مااین مساله را این طوری برای خودمان حل كردیم كه نقش منفی فیلم «متری شش و نیم» ظاهرا آن‌قدر منفی بوده كه یحتمل شخصیت قبادِ شهرزاد جلویش باید لنگ بیندازد و در برابر نقش پیشنهادی، چیزی می‌شده مثل پسر لقمان حكیم! البته همكارمان ساناز قنبری عقیده دارد كه شخصیت قباد در سریال شهرزاد آنقدرها هم منفی نبوده و بیشتر یك شخصیت خاكستری بوده كه مورد ظلم و تحقیر قرار گرفته؛ وگرنه خودش خیلی تمایل به خوب زندگی كردن داشت.

 چه می‌كنی شهاب؟
احتمالا شما هم در جریان هستید كه شهاب‌خان خیلی توی بورس و ویترین رسانه‌ها نیست. همان‌طور كه خودتان هم می‌دانید او یك شركت فیلمسازی به نام ندای هفت آسمان تاسیس كرده تا از نفوذ و شهرت خود برای حمایت از سینماگران جوان استفاده كند. این‌كه استاد در همین امسال با بازی در سه فیلم كارگردان اولی نامزد حضور در جشنواره فجر بود، هم بی‌ربط با این مساله نیست. شهاب خان البته مدتی است بین ایران و آمریكا در رفت و آمد است. شهاب حسینی در مورد این رفت‌وآمدها به یك رسانه آمریكایی گفته است كه به عنوان یك توریست به آمریكا نیامده بلكه یك فرهنگ 2500 ساله را به آمریكا آورده است: «از غرب فلسفه بار می‌زنیم می‌آوریم شرق و از شرق بار می‌زنیم می‌آوریم غرب. دوست دارم ادامه فعالیتم را روی این طرف متمركز كنم.»
آخرین فیلمی هم كه شهاب حسینی بازی كرده است فیلمی به نام «شب» است كه البته در ایالات متحده تولید شده است. كارگردان این فیلم یك ایرانی به نام كوروش آهاری است. خلاصه فیلمی هم كه از این اثر منتشر شده در نوع خودش جالب است: «داستان یك زوج ایرانی ساكن آمریكا كه در هتلی محبوس شده و در حالی كه وادار می‌شوند با رازهایی كه از هم پنهان كرده‌اند روبه‌رو شوند.» طبق اطلاعات منتشر شده،‌ این فیلم توسط دو شركت ماموت پیكچرز و سون اكسایز اینترتینمنت تولید شده است. جالب است بدانید شركت دومی، متعلق به خود شهاب حسینی است و همان خواهر دوقلوی شركت اولی است كه در ایران تاسیس شده و پیش از این هم خود حسینی در موردش در رسانه‌های داخلی حرف زده بود.
آرمان امیری، دیگر ایرانی ساكن آمریكا كه یكی از تهیه‌كنندگان این فیلم است در مورد «شب» به یك رسانه خارجی گفته است كه تصویربرداری این فیلم ترسناك و پرتنش در كالیفرنیا انجام شده و فضای آن خیلی شبیه به فیلم «درخشش» استنلی كوبریك است و تری جوروج هم در مقام مشاور در كنار كارگردان قرار دارد. طبق گفته امیری، آنها قصد دارند این فیلم را به جشنواره‌های بزرگ و مختلف بفرستند. با این حال در اولین قدم با در بسته جشنواره فیلم فجر مــــــواجــه شدند.