نسخه Pdf

اعتراض به گرفتن مجوزهای جدید

اعتراض به گرفتن مجوزهای جدید


اخیرا بعضی از استارت‌آپ‌های حوزه رزرو آنلاین اقامتگاه با تعلیق بخش اقامتگاه سایت‌های خود مواجه شده‌اند. این موضوع که دلیل اخذنکردن مجوز از خانه مسافر اتفاق افتاده بود سبب اعتراضی از سوی این استارت‌آپ‌ها شده بود. آنها با صدور بیانیه‌ای به این اقدام وزارت میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری اعتراض‌کرده و این اقدام را موجب دامن‌زدن به انحصار و محروم‌کردن مردم از ارزش‌افزوده حاصل از پیاده‌سازی اقتصاد مشارکتی می‌دانند.
 این استارت‌آپ‌ها اخذ مجوز از وزارت گردشگری را در حالی انحصار می‌خوانند که مرداد امسال مجوز بخش اقامتگاه پلتفرم جاباما به دلیل تبلیغ اماکن غیرمجاز اقامتی به مدت یک ماه تعلیق شد. طبق آنچه عنوان شده بود اقامتگاه‌ها باید مجوز خانه مسافر را دریافت کنند این در حالی است که دریافت مجوز از خانه مسافر را فعالان این حوزه مصداق بارز انحصار یک شرکت عنوان می‌کنند؛ البته فقط جاباما نبود که نامه تعلیق را دریافت کرده بلکه تمام استارت‌آپ‌هایی که از وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای فعالیت در حوزه رزرو آنلاین اقامتگاه مجوز دریافت کرده‌اند این نامه برایشان ارسال شده است.  اتاقک، اسنپ تریپ و جاباما ازجمله این استارت‌آپ‌ها هستند.
هرچند سایر استارت‌آپ‌های این حوزه نیز از سوی نهادهای نظارتی زیر فشار قرار دارند اما همچنان ترجیح‌می‌دهند برای اخذ مجوز ازسوی خانه مسافر اقدام نکنند.