نسخه Pdf

داروخانه‌های مکمل‌فروش

داروخانه‌های مکمل‌فروش


در دوسال اخیر که ویروس کرونا در جهان شیوع پیدا کرده، یکی از نیازهای پرتقاضای مردم خرید از داروخانه‌هاست. خریدهایی که با دست‌به‌دست‌شدن عکس‌هایی از شلوغی، ازدحام و البته رعایت‌نشدن فاصله‌گذاری‌اجتماعی در داروخانه‌ها خیلی‌ها را نگران کرده اما کسب‌وکارهای ایرانی هم بیکار نمانده و در حوزه دارو هم ورود پیدا کرده‌اند؛ البته هنوز این پلتفرم‌ها با سازمان غذا و دارو و وزارت‌بهداشت به‌دلیل نسخه‌پیچی و فعالیت در حوزه دارو درحال چانه‌زنی هستند اما فعلا نصفه نیمه، کار متقاضیان خرید دارو به شکل آنلاین را راه می‌اندازند.
 اسنپ دکتر، داروکده، داروخانه آنلاین، داوردات‌کام، داروباکس و دکتر لوکس از فعال‌ترین پلتفرم‌های این حوزه است اما اگر سری به این پلتفرم‌ها بزنید خواهید دید که آنچه در دنیای آنلاین از دارو نصیب‌تان می‌شود اغلب اقلام غیردارویی داروخانه‌هاست. اقلامی شبیه مکمل‌ها، ماسک، اسپری و ویتامین و کرم‌های دست و صورت و ... دلیل یک چیز است: داروخانه‌های آنلاین، حق فروش داروهای نسخه‌ای را ندارند.
 این فعلا قانون وزارت‌بهداشت و سازمان غذاوداروست اما احتمال دارد در آینده نزدیک عوض شود اما جالب است بدانید همه سایت‌های آنلاین حتی برای فروش مکمل‌ها هم باید مجوز داروخانه داشته باشند. به عبارتی همه آنها وصل هستند به یک داروخانه واقعی و فیزیکی. حتی دیجی‌کالا هم که در سایتش مکمل و ویتامین می‌فروشد مجبورشده به داروخانه‌ها وصل شود و خودش مستقیم مجوز این کار را ندارد.