ماجراجویی‌های گلادیاتور ادامه دارد

ماجراجویی‌های گلادیاتور ادامه دارد

ریدلی اسکات طی دو دهه گذشته نسبت به «گلادیاتور» و ساخت دنباله‌ای برآن بی‌تفاوت نبوده است. او حالا خبر می‌دهد که در چند سال گذشته مشغول آماده کردن فیلمنامه قسمت تازه این درام تاریخی بوده و کار نگارش آن اکنون به پایان رسیده‌است. اسکات حتی زمانی هم برای شروع کار فیلمبرداری گلادیاتور 2 تعیین کرده است: «کلید فیلمبرداری را بعد از پایان کار درام تاریخی «کیت بگ» که درباره ناپلئون است، خواهم زد.»
فیلمساز 83 ساله سینما که تازه به فکر پرکاری افتاده، در پنجمین دهه فعالیت فیلمسازی‌اش جوان‌تر و پر‌روحیه‌تر به نظر می‌رسد! او که برای سال پیش‌رو دو فیلم پرسروصدای «آخرین دوئل» و «خانه گوچی» را دارد، به‌تازگی به تاریخ کهن علاقه بیشتری پیدا کرده‌است. به گفته اسکات: «فیلمنامه قسمت دوم گلادیاتور آماده شده و قرار است داستان لوسیوس، خواهرزاده کومودوس را تعریف کنیم. بعد از پایان کار درام تاریخی کیت بگ، کار تولید گلادیاتور 2 را بلافاصله شروع می‌کنم. هنوز بازیگران آن را انتخاب نکرده‌ام. نگرانی از این بابت ندارم. همه چیز درست خواهد شد و این فیلم هم جلوی دوربین خواهد رفت.» گلادیاتور سال 2000 اکران عمومی شد و توانست چند جایزه اصلی مراسم اسکار را به‌دست بیاورد. راسل کرو، واکین فونیکس و الیور رید بازیگران اصلی فیلم بودند. داستان فیلم در ارتباط با یکی از ژنرال‌های ارتش روم باستان و درگیری‌ها و رقابت‌های درون حکومتی آن دوران بود. از همان زمان تاکنون، شایعات و حرف و حدیث‌های زیادی درباره ساخت قسمت دوم فیلم مطرح بوده‌است.
 در کیت بگ در عین حال که داستان زندگی ناپلئون بنابارت تعریف می‌شود، ژوزفین هم نقش بسیار مهمی دارد. اسکات می‌گوید: «وقتی از ناپلئون حرف می‌زنیم، بلافاصله این پرسش مطرح می‌شود که چرا او تا این اندازه به ژوزفین نیاز داشت؟ فیلم من قصد دارد به این موضوع بپردازد.»
واکین فونیکس و جودی کومر در کیت بگ نقش این دو شخصیت تاریخی را بازی خواهند کرد. البته هنوز زمانی برای شروع کار فیلمبرداری این درام تعیین نشده‌است. / هالیوود ریپورتر