عید دیدنی با طعم دربی

برنامه فشرده نیم‌فصل دوم اعلام شد

عید دیدنی با طعم دربی

نیم فصل دوم لیگ برتر بلافاصله بعد از بازگشت تیم ملی ایران از جام ملت‌های آسیا آغاز خواهد شد و با شتابی بسیار زیاد به سمت نقطه پایان خواهد رفت.
به دلیل تعطیلات طولانی و اجباری نیم‌فصل برای حضور تیم ملی در جام ملتها، برنامه نیم‌فصل دوم فشرده‌تر از هر زمان دیگری نوشته شده كه شاید همین فشردگی، صدای تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا را دربیاورد.
برنامه‌ای كه سازمان لیگ اعلام كرده با فرض حضور تیم ملی در فینال نوشته شده و مشخص نیست اگر تیم ملی خدای ناكرده تا پیش از فینال حذف شود، بازی‌ها زودتر آغاز خواهد شد یا خیر.

 ملی‌پو‌شان بدون استراحت 
طبق برنامه اعلامی، بازی‌های نیم‌فصل دوم باید از 15 بهمن یعنی سه روز بعد از فینال جام ملت‌ها آغاز شود. به این ترتیب، ملی‌پوشان بدون استراحت، وارد بازی‌های لیگ خواهند شد. هفته 16 لیگ برتر یعنی هفته اول نیم‌فصل دوم در چهار روز برگزار خواهد شد كه شاید برای استراحت به تیم‌هایی بود كه نماینده بیشتری در تیم ملی داشته‌اند.
استقلال و پرسپولیس دو نماینده در تیم ملی دارند و تراكتور سه بازیكن. در حقیقت تراكتورسازی بیش از همه تیم‌های لیگ برتری در تیم ملی بازیكن دارد؛ اما این تیم روز چهار‌شنبه (17 بهمن) بازی می‌كند و استقلال روز پنجشنبه (18 بهمن).

 مراقب اعتراض‌ها باشید
نكته‌ای كه شاید در این برنامه لحاظ نشده، خستگی تیم ها از شتاب بیش از حد بازی‌هاست. تجربه نشان داده تیم‌های ایرانی به دو بازی در هفته عادت ندارند. همین مورد شاید به مصدومیت‌‌های فراوان بازیكنان منجر شود و صدای اعتراض مربیان را بلند كند.
این اعتراض‌ها وقتی بلندتر خواهد شد كه چهار نماینده ایران وارد بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا شوند. استقلال و پرسپولیس نمایندگان قطعی ما در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا هستند و ذوب‌آهن و سایپا باید پیش از مرحله گروهی، در بازی‌های پلی‌آف حاضر شوند و همه این بازی‌ها در خلال بازی‌های نیم‌فصل دوم برگزار می‌شود كه شاید نمایندگان ما در آسیا را خسته‌تر كند. 

 تا آخرین روزهای سال
هفته 22 لیگ برتر در روزهای 24 و 25 اسفند برگزار می‌‌شود و بر خلاف همه تقویم‌ها كه تا 14 فروردین به تیمها استراحت می‌داد، هفته 23 لیگ برتر در تعطیلات سال جدید شمسی برگزار خواهد شد. اولین بازی‌های هفته 23 باید روز 8 فروردین برگزار شود.

 عید با طعم دربی
طبق برنامه دربی حساس پایتخت فوتبال ایران باید روز 10 فروردین برگزار شود. برخلاف همیشه كه دربی جدا از دیگر بازی‌ها و در یك روز متفاوت برگزار می‌شد، این بار در روز برگزاری دربی، شاهد یك بازی دیگر هم هستیم: استقلال خوزستان - تراکتورسازی تبریز.
در هفته 23 لیگ برتر، طبق برنامه در روز پنجشنبه هشتم فروردین سپیدرود با پیكان، سایپا با نساجی مازندران و صنعت نفت آبادان با ذوب‌آهن اصفهان بازی خواهند كرد. جمعه 9 فروردین، ماشین سازی تبریز با فولاد خوزستان، پدیده مشهد با پارس جنوبی جم و سپاهان اصفهان هم با نفت مسجدسلیمان بازی خواهند داشت.
شنبه 10 فروردین 98 هم دو بازی برگزار می‌شود كه یكی از آنها دربی تهران به میزبانی پرسپولیس است. این بازی باید ساعت 17 روز 10 فروردین در ورزشگاه آزادی برگزار شود. بازی دیگر به میزبانی استقلال خوزستان و در اهواز بین این تیم و تراكتورسازی تبریز برگزار خواهد شد. 
​​​​​​​
 پایان لیگ این فصل
طبق برنامه‌ای كه اعلام شده، بازی‌ها باید 26 اردیبهشت به پایان برسد. سازمان لیگ، دو هفته پایانی بازی‌ها را به صورت همزمان برنامه‌ریزی كرده؛ اما باز هم برگزاری بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا،‌ موجب تردیدهایی در برنامه‌ دو هفته پایانی شده است. باید ببینیم سازمان لیگ می‌تواند برنامه فشرده‌ای را كه دیروز اعلام كرده تا پایان به همین صورت پیش ببرد یا در كوران مسابقات تسلیم فشار رسانه‌ای به نفع تیم‌ها خواهد شد.