نَقل

نَقل

محمد تنكابنی، تهیه‌كننده برنامه نقد سینما كه قرار است در ایام جشنواره فیلم فجر هر شب روانه آنتن شبكه پنج سیما شود در گفت‌وگو با مهر جزئیات آن را تشریح كرد.
    «نقد سینما» در ایام جشنواره به فیلم‌های فجر می‌پردازد و بعد از جشنواره فیلم فجر با توقفی كوتاه دوباره ادامه می‌یابد و به صورت هفتگی پخش می‌شود. این برنامه یك میز نقد دارد كه امید روحانی و میلاد دخانچی، منتقدان آن و بهروز افخمی، مجری آن است. ما با نگاهی متفاوت وارد نقد آثار می‌شویم. امید روحانی به لحاظ ساختاری و میلاد دخانچی به لحاظ مطالعات فرهنگی فیلم‌ها را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهند. فكر می‌كنم به این ترتیب نگاه جذابی خواهیم داشت كه تابحال در نقد فیلم‌ها نبوده است.
    ما دنبال جنجال نیستیم و نمی‌خواهیم كسی یا فیلمی را بكوبیم و با توجه به این‌كه مخاطب زیادی نمی‌تواند فیلم‌های جشنواره را تماشا كند آثار بیشتر از همان جنبه مطالعات فرهنگی نقد می‌شود. 
    بخش مهمانان برنامه نمی‌تواند چندان متفاوت باشد، چون تركیب عوامل فیلم‌ها مشخص است اما قاعدتا برنامه‌ها با هم متفاوت خواهد شد. مهم نگاهی است كه برنامه به فیلم‌ها و جشنواره دارد. فضای مهمانان در هر برنامه متفاوت است؛ چراكه نگاه و سیاست برنامه‌ها با یكدیگر تفاوت دارد.