دور تند تولید سریال‌های طنز

دور تند تولید سریال‌های طنز

شیرینی عزم جزم رسانه ملی برای تولید محتوایی طنز و بانشاط به ذائقه مخاطب نزدیك و نزدیك‌تر می‌شود. مركز سیما فیلم و شبكه‌های مختلف تلویزیون در همتی همه‌جانبه به تولید و ارائه سریال‌های شادی‌آور می‌پردازند و خنده را برای بینندگان به ارمغان می‌آورند. بررسی‌ها نشان می‌دهد مخاطبان آثار نمایشی در یكی، دو سال گذشته اقبال قابل توجهی به آثار طنز داشته‌اند. از سوی دیگر اقبال به فیلم‌های سینمایی ژانر كمدی در گیشه نیز اشتیاق مخاطب را به ساخت آثار با دستمایه طنز و فضاهای مفرح و شادی بخش تایید می‌كند. نظر به اهمیت نیاز مخاطب و نیز طرح مباحث روزآمد و مقتضی شرایط اجتماعی و اقتصادی كنونی، مسؤولان سازمان صدا و سیما و مدیران مركز سیما فیلم در یكی دو سال گذشته تلاش خود را برای ایجاد فضای شاد و پرنشاط و اندوه زدایی از فضای نمایشی به كار بستند . در ادامه به معرفی 18 اثر طنز می‌پردازیم كه در مراحل مختلف نگارش و تولید قرار دارند و طی ماه‌های آینده در جدول پخش شبكه‌های سیما قرار خواهند گرفت.

ن. خ
این مجموعه به كارگردانی سعید آقاخانی و با بازی حمیدرضا آذرنگ، فریده سپاه منصور، علی صادقی و...به تهیه‌كنندگی مهدی فرجی مراحل تصویربرداری را برای پخش در نوروز 98 سپری می‌كند.
​​​​​​​
مر قانون 
مجموعه‌ای به كارگردانی مشترك محمدحسین لطیفی و علیرضا نجف‌زاده و تهیه‌كنندگی مهران مهام به‌تازگی وارد مرحله تصویربرداری شده و از گزینه‌های نوروزی سیماست. هدایت هاشمی، مرجانه گلچین و مهران غفوریان بازیگران اصلی این اثر هستند.

 ساده‌دلان

حامد عنقا كه سال گذشته سریال پربیننده پدر را روی آنتن داشت تهیه‌كنندگی این مجموعه را به‌عهده دارد. سرپرست نویسندگان ساده‌دلان محمدحسین لطیفی است و از بهرنگ توفیقی به عنوان كارگردان آن یاد شده است.

پرچین
مجموعه‌ای به قلم مشترك پدرام كریمی و مهدی محمد‌نژادیان و تهیه‌كنندگی سعید سعدی كه درمرحله پیش تولید قرار‌دارد.

 م. ك
این سریال كه مرحله نگارش را سپری می‌كند، قرار است توسط امیر پوروزیری، سازنده مجموعه مینو كارگردانی شود.

شرایط خاص
این سریال به كارگردانی وحید امیرخانی و تهیه‌كنندگی سید مرتضی فاطمی با بازی كامبیز دیرباز، پروانه معصومی، بهرام افشاری و... مراحل ساخت را پشت سر گذاشته و آماده نمایش است.

پیچ تند
قاسم جعفری كه از كارگردان‌های موفق سال‌های ابتدایی دهه 80 بوده بعد از مدت‌ها دوری از مدیوم تلویزیون با ساخت این سریال به رسانه ملی برگشته است. در این مجموعه كه به تهیه‌كنندگی علی حجازی مهر مراحل تصویربرداری را سپری می‌كند از بازیگران تئاتری استفاده شده است.

گسل
این سریال كه فصل اول آن با استقبال مخاطبان مواجه شد به تهیه‌كنندگی محسن چگینی و كارگردانی علیرضا بذرافشان مراحل نگارش سناریو را سپری می‌كند تا به‌زودی وارد پیش تولید شود.

زندگی شگفت‌انگیز

در این مجموعه طنز كه هم‌اكنون آماده پخش است حمید لولایی، رضا داوودنژاد و سحر ولدبیگی ایفای نقش كرده اند . عبدالرضا فیرزوان آن را تهیه كرده و مجتبی چراغعلی، كارگردانی این سریال را به عهده داشته است .

فوق لیسانسه‌ها
بعد از موفقیت مجموعه لیسانسه‌ها، سروش صحت و رضا جودی قصد دارند ساخت سریال فوق‌لیسانسه‌ها را آغاز کنند. این سریال تا پایان سال پیش تولید 
خود را آغاز می‌كند.

 الف ویژه 
این سریال با سوژه‌ای متفاوت توسط حامد افضلی در حال نگارش است و با قطعی‌شدن تیم تولید به‌زودی وارد پیش تولید می‌شود.

 افسانه هزارپایان 2
به دنبال پخش فصل اول این سریال، شهاب عباسی سری دوم آن را نیز مقابل دوربین برد و هم‌اكنون آماده پخش از تلویزیون است.

پیوند قلب‌ها 
این سریال كه بن‌مایه آن همانند گسل طنز سیاسی است، توسط فردین فرزین فرد و فرزاد امیرحمزه در حال نگارش سناریوست.

دنگ و فنگ روزگار
متن این سریال كه در حال تصویربرداری است توسط حسن وارسته به رشته تحریر درآمده،جواد مزدآبادی آن را كارگردانی می‌كند و امیرحسین طالبی نیز تهیه‌كنندگی این مجموعه را به عهده دارد. سیروس گرجستانی، محمد نادری و نیما شاهرخ شاهی از بازیگران اصلی این اثر طنز هستند كه برای پخش از شبكه یك آماده می‌شود.

 آچمز
هومن برق نورد، سیدمهرداد ضیایی و امیرحسین رستمی در این مجموعه به كارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه‌كنندگی حسین آقا هرندی ایفای نقش می‌كنند. این سریال در مرحله تصویربرداری قرار دارد.

خوشنام
این سریال كمدی را محسن كیایی می‌نویسد و احمد زالی نیز تهیه‌كنندگی آن را به عهده دارد.

زیرهمكف
زیرهمكف مجموعه‌ای است به كارگردانی بهمن گودرزی و تهیه‌كنندگی رضا جودی با بازی خاطره حاتمی، هومن شاهی و نگین معتضدی. این مجموعه به نویسندگی مهدی حمزه و احسان لطفیان در مرحله تصویربرداری قرار دارد تا برای پخش از شبكه یك سیما آماده شود.

آدم‌های معمولی
مجموعه‌ای كه حمیدرضا لبافی، فیلمنامه آن را برای گروه فیلم وسریال شبكه یك سیما می‌نویسد و به محض قطعی شدن گروه تولید وارد مرحله تصویربرداری خواهد شد.