با درد مردم آشناییم!

با درد مردم آشناییم!

اغلب به مخاطبان توصیه می‌كنم هنرمندان را جدا از خود نبینند. هنرمند هم بخشی از این جامعه و از خود مردم است و به لحاظ فرهنگی ـ اقتصادی تقریبا همه چیز به موازات هم پیش می‌رود؛ یعنی هم هنرمندانی را داریم كه به‌لحاظ فرهنگی به شدت فرهیخته‌اند و هم عكس آن. به‌لحاظ اقتصادی نیز هنرمندانی را داریم كه به‌شــــــدت مایـــــــه دارنـــــــــــد و دستمزدهایشان خیلی بالاست و حق طبیعی آنها هم هست، چون اسم و رسمی دارند، ولی هنرمندانی را هم داریم كه به سختی گذران زندگی می‌كنند.
مشكلات هم برای همه است. یعنی هم آن آدم‌های مرفه به‌خاطر گرانی و سختی‌هایی كه در جامعه وجود دارد دچار دردسر می‌شوند و هم شخص بنده كه ممكن است حقوق آنچنانی نگیرم با مشكلات اقتصادی روبه‌رویم. آدمی بسته به سبك زندگی خود، توقعات خاص خویش را هم دارد. هنرمندان دارای درآمد بالا سطح توقعات و سطح زندگیشان بالاست و برای همین در بحران‌های اقتصادی، آنها نیز به قدر كفایت دردسر دارند. اكثر هنرمندان به‌جز یك عده خاص كه دائم مشغول كار هستند و دستمزد آنچنانی دریافت می‌كنند و زندگی پرزرق و برقي دارند، مثل خود مردم زندگی و همان سختی‌ها و مشكلات را مانند مردم تحمل می‌كنند. شاید مردم تصور كنند كه ما هنرمندان وضع مالی بسیار خوبی داریم و حال همه ما خوب است، ولی من نوعی ممكن است در كل سال در یك یا دو اثر هنری بازی كنم و بقیه ماه‌های سال را باید با پول این دو كار بگذرانم و به خاطر همین شاید من هم به اندازه یك كارمند در طول سال حقوق گیرم بیاید. من حتی دوستان بازیگری را می‌شناسم كه دو سال است بیكارند و واقعا با سختی زندگی می‌كنند پس نباید تصور كرد كه هنرمندان همه مرفه و با درد مردم بیگانه هستند.
من و بسیاری از همكاران هنرمند، مستأجریم و باید هر ماه اجاره خانه و شارژ ساختمان پرداخت كنیم. ما نیز هزینه خورد و خوراك داریم. سرپرست خانوار هستیم و مسؤولیت یك خانواده را به دوش می‌كشیم، پس ما هم داریم سختی می‌كشیم. التهابات بازار ارز بر همه چیز اثر می‌گذارد و این التهابات باعث گرانی اجناس، خدمات و... می‌شود. دارو، خدمات پزشكی، مواد غذایی، تجهیزات و وسایل زندگی روزمره همه و همه با افزایش بهای ارز دچار افزایش قیمت می‌شوند. وقتی قیمت ارز بالا می‌رود مصالح ساختمانی گران می‌شود و در پی آن هزینه ساخت بالا می‌رود و این مسأله زنجیروار باعث گرانی قیمت مسكن و اجاره بها می‌شود، ولی در بخش كاری هنرمندان تنها چیزی كه تغییر نمی‌كند دستمزد بازیگران و عوامل است!
 ساخت سریال و فیلم هم در بخش خصوصی كاهش پیدا كرده و به‌جز 
یك عده خاص كه در اكثر آثار سینما و تلویزیون حضور دارند تعداد زیادی بیكار هستند و به‌سختی گذران زندگی می‌كنند، پس مردم هنرمندان را هم از خود بدانند و دركشان كنند.