هیچ‌وقت سند تیم ملی را به نام خودم نزدم

كریم انصاری‌فرد از رفتن كی‌روش و شرایطش در تیم ملی می گوید

هیچ‌وقت سند تیم ملی را به نام خودم نزدم

شكست ایران مقابل ژاپن یعنی حذف از جام ملت‌های آسیا. یعنی بر باد رفتن رویای میلیون‌ها فوتبال دوستی كه پس از 42 سال انتظار قهرمانی را می‌كشیدند. این اتفاق اما نیفتاد تا حسرت قهرمانی در قاره كهن بیشتر شود. حالا باید چهار سال دیگر صبر كرد تا شاید این اتفاق بیفتد. زمانی كه تیم ملی وارد ایران شد در گوشه‌ای از فرودگاه برای دقایقی با كریم انصاری‌فر همكلام شدیم؛یكی از بازیكنانی كه چه در جام‌جهانی و چه در جام ملت‌های آسیا تاثیر خودش را گذاشت. او هر چند به عنوان بازیكن ذخیره به میدان می‌آمد، اما یكی از مهم‌ترین‌ها بود و البته یك گل زیبا را هم وارد دروازه چین كرد. با این حال جام نه برای او خوش‌یمن بود و نه برای تیم ملی ایران.»

 بغض كی‌روش زمانی كه تو و احسان حاج‌صفی را در آغوش گرفت، تركید. كی‌روش از ایران رفت و این یعنی پایان یك مسیر هشت ساله.
ابتدا باید از همه مردم ایران عذرخواهی كنم. این كمترین كاری است كه شخصا می‌توانم انجام دهم. بی‌شك حق ملت شریف ایران بیش از اینهاست. می‌خواستیم با قهرمانی در این جام دل مردم را شاد كنیم. هم من و هم بقیه بچه‌ها قصدمان همین بود. به هر حال تلاش خودمان را كردیم.
 درباره رفتن كی‌روش نظری نداری؟

واقعا نمی‌دانم چه بگویم. كی‌روش و عملكرد او مشخص است و واقعا نیازی نیست درباره او حرفی بزنم. آنچه ما می‌دانیم این است كه كی‌روش هر حرفی هم كه زد به خاطر منافع تیم ملی بود و چیزی غیر از این نبوده است.

 اما این نظر، متفاوت با آن چیزی است كه منتقدان می‌گویند.
خدا را شاهد می‌گیرم كه چنین چیزی نبود. بارها و باره گفته‌ام كه كی‌روش هیچ‌وقت هیچ چیزی را برای خودش نخواست. دوست داشت
 تیم ملی موفق شود و چه در این تورنمنت و چه در جام‌جهانی، خودش و همكارانش 24 ساعته برای موفقیت ایران تلاش كردند.

 نكته مهم همدلی و ایجاد رفاقتی بود كه در تیم ملی وجود داشت. مهم نبود چه كسی بازی كند. خود تو و مسعود بازی‌های زیادی را روی نیمكت ذخیره‌ها بودید، اما ...
10 ، 11 سال است در تیم ملی حضور دارم و هیچ‌وقت فكر نكرده‌ام سند تیم ملی به نام من زده شده است. افتخارم این است پیراهن تیم ملی را تنم می‌كنم. چه یك دقیقه بازی كنم چه اصلا بازی نكنم این وظیفه من است كه در خدمت تیم باشم.
​​​​​​​
 فكر می‌كنی چه كسی جای كی‌روش می‌آید؟
واقعا نمی‌دانم. امیدوارم همیشه برای تیم ملی كشورم اتفاق‌های خوبی بیفتد.