ماجراهای خانه خاورخانم

سریال «خونه‌یكی» به زودی راهی آنتن می‌شود

ماجراهای خانه خاورخانم

ادامه از صفحه 5
 اهالی خونه یكی‌ 
نیما شاهرخ‌شاهی، فریبا نادری، شهرزاد عبدالمجید، رامین ناصرنصیر، شهین تسلیمی، یزدان فتوحی، ایمان صفا، فاطمه شكری، مهران ضیغمی، كیمیا گیلانی، اردشیر كاظمی، سارا والیانی، پیمان كلانتری، مانی محمدپور، كسری حاجی‌قربانی، عسل شاهپوری، سعیده سادات‌حسینی، سیاوش جعفری، آیدین خطایی و ملیكا عبداللهی در این سریال بازی می‌كنند.
سایر عوامل خونه یكی هم عبارتند از مدیر فیلمبرداری: هوشنگ غفوری، مدیرتولید: حسین الماسی، دستیار اول كارگردان و برنامه‌ریز: علی مهرآسا، طراح صحنه و لباس: آبتین برقی، طراح گریم: بابك شعاعی و جلوه های ویژه میدانی: رسول كهنسال.
 بازیگر خنده بازار، كارگردان خونه یكی 
احتمالا چهره تهرانی علوی را به خاطر بازی در مجموعه «خنده‌بازار» می‌شناسید. او كه تحصیلكرده رشته موسیقی است، فعالیت هنری‌اش را سال 72 و با ایفای نقش در سریال نیم نگاه آغاز كرد. بعد از آن به دلیل علاقه به موسیقی تحصیلات خود را در این رشته هنری ادامه داد و كارش را بازی در فیلم، سریال و تله‌ فیلم‌های دیگر پی‌گرفت. تهرانی علوی همچنین كارگردانی برنامه‌های شبكه اینترنتی پرسپولیس را به عهده داشته و به‌تازگی سریال خونه یكی را كارگردانی كرده‌ است.
​​​​​​​
 فریبا نادری این‌بار در نقش كمدی
فریبا نادری در این مجموعه نقش سحر و شخصیت مقابل نیما شاهرخ شاهی را ایفا می‌كند. این بازیگر را بیشتر در آثار درام دیده‌ایم. او دلیل انتخاب این نقش را كه رنگ‌و‌لعاب كمدی دارد، همین دور شدن از فضای تلخ دیگر آثارش می‌داند و می‌گوید: یكی دو سال گذشته بیشتر در آثار درام بازی كردم و در سریال پرستاران و بعد از آن گمشدگان نقش‌هایی جدی داشتم؛ با انتخاب این نقش سعی كردم از این فضا فاصله بگیریم.
 همسایه‌هایی از جنس خانواده
ارتباط همسایگی می‌تواند دستمایه خوبی برای طرح قصه‌های مختلف باشد به‌ویژه آن‌كه همسایه در فرهنگ ما جایگاهی ویژه‌ دارد و در مورد آن بسیار سفارش شده است. از این رو تا به حال سریال‌های مختلفی با چنین محوریتی ساخته شده كه همسایه‌ها، خانه اجاره‌ای، شبی از شب‌ها‌، دیوار به دیوار 1 و 2، دردسرهای عظیم 1 و 2،‌ آپارتمان، تهران پلاك 1 و ‌سه سری مجموعه زیر آسمان شهر از جمله آنها هستند.