شبكه یك مستندسازی را احیا می‌كند

شبكه یك مستندسازی را احیا می‌كند

مستند «عزت مطهری» در آستانه 40 سالگی انقلاب و با حضور مرتضی میرباقری، معاون سیمای رسانه ملی روز‌گذشته در سازمان صداوسیما رونمایی شد. در مراسم رونمایی از مستند «عزت» با محوریت خاطرات عزت‌ا... مطهری (عزت‌شاهی) كه كاری از گروه اجتماعی شبكه‌یك سیماست، مجید زین‌العابدین مدیر شبكه یك، سلیم غفوری مدیر شبكه مستند و عزت‌ا... مطهری نیز حضور داشتند.
به گزارش مهر، زین‌العابدین در ابتدای جلسه درباره عزت‌ا... مطهری (شاهی) بیان كرد: او مبارز بود و در برابر رژیم سفاك پهلوی مقاومت كرد، اكنون هم پیام انقلاب را به نسل چهارم انقلاب منتقل می‌كند و این جلسه به نوعی تجلیل از یكی از نمادهای مقاومت در نهضت امام خمینی(ره) است.
وی ادامه داد: امیدوارم این مستند امتداد كارهایی باشد كه تاكنون انجام شده است و همچنین آغازی بر تولید كارهای فاخر باشد چراكه هرچقدر آثار فاخر ساخته شود باز هم كم است. باید به افرادی كه جهاد و مقاومت كردند، بپردازیم.
مدیر شبكه یك در بخش دیگری از سخنانش تصریح كرد: بنای آن داریم در شبكه یك مسیر مستندسازی را احیا كنیم. شبكه یك سال‌ها مأمن مستندسازان بوده است. البته در این سال‌ها دوستان در شبكه مستند تولیدات فاخری داشتند، اما در شبكه یك مستندهای فاخری درباره ایران تصویب شده است و امیدواریم در سال ۹۸ بتوانیم این مستندها را گسترش دهیم.
وی در پایان سخنانش درباره مستند عزت گفت: این مستند در یك قسمت بلند ۶۰ دقیقه‌ای تنظیم شده و به‌صورت بازسازی تولید شده است. بخش‌های بازسازی شده در قالب نویی ارائه‌شده و مستند در همین ایام فجر به زودی روی آنتن خواهد رفت.
مرتضی میرباقری، معاون سیمای رسانه ملی هم با درخواست از عزت‌شاهی بیان كرد: من می‌خواهم ایشان اجازه دهد در كنار مستند كارهای نمایشی هم براساس زندگی او صورت گرفته و ساخته شود. مختار هم این‌گونه بود و براساس یك واقعیت ساخته شد. باید اجازه داد نویسنده تخیل خود را فعال كرده و كارگردان آن را به عرصه تولید برساند.
وی خطاب به عزت مطهری گفت: هیچ كس انتظار ندارد اگر سریالی درباره شما ساخته می‌شود نعل به نعل منطبق با زندگی شما باشد. اگر بخواهید پروژه تاثیر بیشتری داشته باشد باید از سخن و مستند به سمت آثار نمایشی برود.
میرباقری با اشاره ساخت مستندها و آثار نمایشی عنوان كرد: هیچ‌جای دنیا نیست كه این همه شبكه ماهواره‌ای علیه یك كشور حرف بزنند؛ امروزه ۲۸۰ شبكه ماهواره‌ای علیه ما حرف می‌زند و قطعا چیزی وجود دارد و عزت و جایگاه ما باعث این اتفاق شده است، بنابراین ما در این مسیر نیاز به اسوه‌سازی و قهرمان‌سازی داریم.