نبض انقلاب  روی موج صدا

نبض انقلاب روی موج صدا

رادیو در ایام‌ا... دهه مبارك فجر با 183 عنوان و 1179 تعداد برنامه در قالب ساختارهای مختلف و متنوع برنامه‌سازی به استقبال جشن 40سالگی انقلاب می‌رود. هر یك از برنامه‌سازان از زاویه‌ای تازه به سال‌های انقلاب نگاه كرده و تلاش داشتند تا بتوانند از این طریق نظر مخاطبان را جلب كنند. انعكاس جشنواره‌های فیلم، موسیقی و تئاتر فجر، بازخوانی دستاوردهای انقلاب اسلامی‌درچارچوب مقایسه‌ای، بازخوانی روند توسعه كشور در متن بحران‌های تحمیلی، پخش نمایش‌هایی با زنده نگه داشتن خاطرات پیروزی انقلاب اسلامی، آشنایی با جریان‌ها و شخصیت‌های انقلاب اسلامی و... مهم‌ترین محورهای این برنامه‌ها را تشكیل می‌دهد كه در این ایام از شبكه‌های مختلف رادیویی روی آنتن می‌رود.

خانواده‌ای به نام ایران
برنامه «خانواده‌ای به نام ایران» كه با همكاری مراكز استان‌ها تهیه شده است در ایام دهه فجر هر روز نقش یكی از استان‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی و وضعیت آن را در 40‌سالگی انقلاب بررسی می‌كند. ویژه برنامه «صبح انقلاب» به دستاوردهای انقلاب اسلامی در 40 سال اخیر می‌پردازد. برنامه ساده مثل صبح با اجرای حسین خدادبیگی روز 22 بهمن با ایجاد فضایی حماسی، مردم را برای حضور در راهپیمایی دعوت می‌كنند.  روی دیگر تاریخ با اجرای خسرو معتضد جمعه 19 بهمن ساعت 17 به تفاوت نگاه قبل و بعد از انقلاب، چهل ستون، ایران ساز، پیشران و دیروزنامه از دیگر برنامه‌های رادیو ایران است.

 فانوس رادیو گفت‌وگو
برنامه فانوس در پاسخ به شبهات القایی رسانه‌های بیگانه درخصوص كارآمدی، مشروعیت و ماهیت انقلاب و نظام اسلامی و همچنین تبیین دستاوردهای مردم‌سالاری دینی در كشور روی آنتن رادیو گفت‌وگو می‌رود. چشم‌انداز آفتاب با بررسی دستاوردها و آثار نهادهای مولود انقلاب اسلامی همچون بنیاد مستضعفان، بنیاد بركت، كمیته امداد و ... با حضور مسؤولان این نهادها در قالب گفت‌وگو‌های نرم و صمیمی پخش می‌شود. جنگ تا جنگ با بررسی بیش از 20 حوزه تهدیدات نرم و سخت علیه جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته و چگونگی پیروزی نظام بر این تهدیدات در طول 40 سال تقدیم مخاطبان می‌شود. تا فتح فردا، منشور تلاش، عصر خمینی، روز و شب و هنگامه سربلندی در این ایام از رادیو گفت‌وگو روی آنتن می‌رود.

شنیدنی‌های انقلاب در فرهنگ
ویژه‌برنامه كافه انقلاب به بیان روایت تاریخی انقلاب از زبان مردم و انقلابیون می‌پردازد. شنیدنی‌های انقلاب با اجرای بهروز رضوی با مرور شنیدنی‌های پیروزی انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد. بررسی تئاتر 1397- ویژه جشنواره بین الملی تئاتر فجر - در ویژه‌برنامه تماشاخانه فجر صورت می‌گیرد. این شبكه رادیویی در ویژه‌برنامه سپیده رهایی به برگزاری راهپیمایی 22 بهمن و انعكاس حضور پرشور مردم در راهپیمایی می‌پردازد. مسابقه 97-57 نیز باموضوع تاریخ انقلاب اسلامی و 
رویدادها و دستاورد‌های 
فرهنگی-تاریخی پس از پیروزی انقلاب پخش می‌شود.

جاده جنگ در نمایش
جاده جنگ با محوریت انقلاب و دهه فجراست كه از رادیو نمایش پخش می‌شود. نمایش طاهره 18 بهمن، نقل و شیرینی 19 بهمن، نمایش كوچ 21 بهمن و 22 بهمن سه نمایش انتظار، پرونده گمشده و نفس آخر پخش می‌شود.

گلباران ورزش
گلباران با موضوع گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی از رادیو ورزش پخش می‌شود. یاد ایام ویژه‌برنامه دهه فجر با موضوع شرح اتفاقاتی كه در 11 روز انقلاب سال 57 افتاده است كه روز 22 بهمن روی آنتن می‌رود. روز اتحاد به انعكاس حضور اهالی ورزش می‌پردازد.

سمفونی جوونی در رادیو جوان
رادیو جوان با ویژه‌برنامه اینجا شب نیست به موضوع دهه فجر می‌پردازد. پنج ویژه‌برنامه مینای مهتاب، نت عاشقی، نوبت عاشقی، سی و دو و سمفونی جوونی به موضوع موسیقی ویژه برنامه دهه فجر می‌پردازد. 

روزنگار انقلاب اسلامی
ویژه برنامه‌ روز نگار انقلاب اسلامی با محوریت یادآوری وقایع مهم روز‌های انقلاب از رادیو سلامت پخش می‌شود. 22 بهمن ویژه‌برنامه‌ای است که از محل برگزاری راهپیمایی 22‌بهمن به صورت زنده پخش می‌شود كه شامل گزارش‌های مردمی از حضور در راهپیمایی این روز و جشن 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی است.

2 رادیو آوا و پیام 
این دو شبكه رادیویی ضمن بزرگداشت ایام دهه فجر به گرامیداشت دهه فجر در كلام امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، دعوت به راهپیمایی روز پیروزی انقلاب اسلامی، پخش موسیقی‌های ملی میهنی و پخش آنونس دعوت به راهپیمایی می‌پردازد.