صدر جدول تقدیم می‌شود به ...

گزارشی درباره بازی حساس پرسپولیس و پدیده برای بالانشینی در جدول لیگ برتر

صدر جدول تقدیم می‌شود به ...

نوبت به حساس‌ترین بازی هفته شانزدهم لیگ برتر و یكی از حساس‌ترین بازی‌های فصل هجدهم لیگ برتر رسید. امروز و از ساعت17 همه نگاه‌ها به بازی پرسپولیس ـ پدیده در ورزشگاه آزادی است؛ جایی كه باتوجه به توقف دیروز سپاهان تیم‌برنده به صدر جدول می‌رود.
چهارم مرداد وقتی سوت آغاز لیگ هجدهم به صدا در آمد، بازی پدیده و پرسپولیس یكی از چهاربازی افتتاحیه بود. آن روز تیم یحیی گل‌محمدی فوتبال بازی كرد اما نتیجه را تیم برانكو گرفت. پرسپولیسی‌ها خوشحال از برد یك بر صفر مقابل پدیده به تهران برگشتند اما سه هفته بعد، همان تیم پدیده بود كه در جدول لیگ بالای سر پرسپولیس قرار داشت. از هفته چهارم كه پدیده 9 امتیازی بود و پرسپولیس هشت‌امتیازی، یكی از حساب و كتاب‌های هفتگی برانكو این بود كه بتواند فاصله امتیازات تیمش و تیم پدیده را به صفر برساند. این فاصله در نهایت در آخرین هفته از دور رفت، به صفر رسید و پرسپولیس و پدیده در امتیاز 31 مساوی شدند اما تفاضل گل، همچنان پدیده را بالاتر از پرسپولیس قرار داده است. حالا بهترین زمان است كه پرسپولیس، در تهران و در حضور تماشاگران خودی، پروژه عبور از پدیده را كلید بزند. حریف امروز قرمزها، یك نیم فصل رویایی را سپری كرد. پدیده مشهد، در این 15 بازی تقریبا همان اندازه امتیاز جمع كرد كه فصل گذشته در مجموع 30 بازی رفت و برگشت به دست آورده بود. آنها برای قهرمانی در نیم فصل هر كاری که لازم بود كردند اما یك لغزش كوچك در نقش جهان، رویای قهرمانی نیم فصل را از آنها گرفت. تیم یحیی كه بعد از شكست مقابل پرسپولیس در هفته نخست، دیگر نباخته بود، در هفته چهاردهم هم با یك گل به سپاهان باخت تا با وجود همه تمجیدها، یك انتقاد را متوجه خود كند؛ این‌كه پدیده تیم‌های بزرگ را نمی‌برد. شاگردان یحیی گل‌محمدی، به پرسپولیس و سپاهان باختند و مقابل استقلال و تراكتورسازی هم مساوی كردند. با این كارنامه در مصاف با تیم‌های بزرگ، پدیده و یحیی گل‌محمدی باید در نخستین هفته از دور برگشت مقابل پرسپولیس قرار بگیرند.
این دوازدهمین تقابل یحیی گل محمدی و پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر است. در 11‌تقابل قبلی چهار‌برد سهم تیم‌های یحیی بود و پنج‌بار هم پرسپولیس به پیروزی رسید. البته یحیی دو بار هم در جام حذفی با ذوب‌آهن پرسپولیس را شكست داد تا در مجموع آمار بهتری در تقابل با تیم سابقش داشته باشد. با این حال از آخرین برد تیم‌های یحیی مقابل پرسپولیس سه سال می‌گذرد و این مربی در چهار تقابل آخرش، هرگز نتوانسته تیم برانكو را شكست بدهد. البته بردن تیم برانكو، این روزها برای هر تیمی دشوار است. 
پرسپولیس با برانكو از هفته سی ام لیگ قبل تا الان، در لیگ برتر شكست نخورده است؛ 16‌بازی بدون باخت.