ساخت بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان توسط سپاه

ساخت بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان توسط سپاه

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: پروژه ستاره خلیج فارس پروژه‌ای بود كه یك شركت خارجی در آن فعال بود، اما با وقوع تحریم اول، پروژه را رها كرد و رفت. اعتماد به مجموعه قرارگاه شد و این پروژه به ما سپرده شد و امروز شاهد بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان با ظرفیت 360 هزار بشكه در روز هستیم. این پالایشگاه بزرگ‌ترین پالایشگاه تولید بنزین یورو 5 جهان است و 67 درصد مهندسی ایرانی، 70 درصد محصول ایرانی و صددرصد اجرای ایرانی در آن اتفاق افتاد و ان‌شاءا... فاز سوم آن هم به بهره‌برداری خواهد رسید.
به گزارش فارس، سعید محمد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان این‌كه فاز چهارم پروژه ستاره خلیج‌فارس كلنگ‌زنی شد و در مدت 18 ماه این فاز هم به بهره‌برداری خواهد رسید، ادامه داد: این فاز به صورت صددرصد ایرانی به چرخه تولید محصولات نفت و گاز كشور افزوده خواهد شد، با اعتمادی كه به قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) شد عملیات اجرایی ساخت 6 فاز از پارس جنوبی به قرارگاه داده شد و دو فاز آن اجرایی و تحویل داده شد و چهار فاز دیگر طی یك ماه آینده تحویل داده خواهد شد. با این كار 150 میلیون مترمكعب به ظرفیت تولید گاز كشور افزوده خواهد شد و ایران از قطر در استفاده از مخزن پارس جنوبی پیش خواهد افتاد.
وی گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با دارا بودن بیش از 13 هزار دستگاه ماشین‌آلات تخصصی در حوزه‌های دریایی، ناوگان هوایی، دستگاه تونل حفاری در دریا و خشكی و جرثقیل‌های فوق سنگین و با دارا بودن بیش از 200 هزار نفر نیروی انسانی و به‌كارگیری بیش از 5000 پیمانكار در داخل كشور فعال است.‌همچنین قرارگاه در حوزه محرومیت‌زدایی برای خود برنامه‌ریزی كرده  و در حال اجرای این پروژه هاست.