كتك‌های مادربزرگ، دزدان طلا را گرفتار كرد

كتك‌های مادربزرگ، دزدان طلا را گرفتار كرد

زن جوان و دو برادرش بعد از آزادی از زندان به بهانه كمك به نیازمندان و تهیه آب طلای شفابخش، زنان سالخورده را فریب داده و طلاهایشان را سرقت می‌كردند اما زن جوان با كتك‌های آخرین طعمه‌اش دستگیر شد. 
به گزارش جام‌جم، چندی پیش زن‌سالخورده‌ای باحضور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران از دو مرد و یك زن به اتهام سرقت طلاهایش كه 30 میلیون تومان ارزش داشت، شكایت كرد. پس از این شکایت با دستور بازپرس بهشتی، تحقیقات پلیسی در این پرونده آغاز شد .
شاكی به افسر تحقیق گفت: شب هنگام از مسجد محله‌مان در جنوب تهران خارج شدم و پیاده به سمت خانه‌ام می‌رفتم كه با شنیدن بوق خودروی مزدایی توقف كردم. دو مرد و یك زن كه سرنشینان آن بودند پیاده شده و برای حرف زدن سمتم آمدند. زن مدعی شد ساكن لبنان هستند و برای سفر به ایران آمده‌اند. او می‌گفت برای سلامت دختر بیمارش به نیازمندان كمك مالی می‌كند. از من سراغ نیازمندان محله‌مان را گرفت. یاد خانواده‌ای افتادم و درباره آنها حرف زدم كه گفت پنج میلیون تومان كمك مالی می‌كند.
 وی افزود: زن جوان با دیدن طلاهایم گفت فرزندش بیماری سرطان دارد و شنیده اگر آب طلای افراد خیر را به بیمارش بدهد او شفا پیدا می‌كند. فریبش را خوردم، طلاهایم را به او دادم كه آن را در بطری آب ریخت و بعد طلاها را داخل نایلونی قرار داد وهمراه بسته‌ای كه می‌گفت چك پول داخلش است، به من داد. بعد از رفتن آنها كیسه را باز كرده و متوجه سرقت طلاهایم شدم. در كیسه به جای چك پول، كاغذ باطله بود.
تحقیقات در این باره در حالی آغاز شده بود كه زنان میانسال و سالخورده دیگری نیز كه در دام همان متهمان فراری گرفتار شده بودند، با حضور در پلیس آگاهی شكایت‌های مشابهی را مطرح كردند. سرانجام ماموران چند روز پیش هنگام گشتزنی در پایتخت، سارقان را در حال فریب زن سالخورده‌ای شناسایی كردند. متهمان با مشاهده پلیس قصد فرار داشتند كه زن سالخورده، یكی از آنها را با كتك دستگیر كرد. زن جوان پس از دستگیری با انتقال به پلیس آگاهی به دزدی‌هایش با همدستی دو برادر سابقه‌دارش اعتراف كرد. 
 شیوا به افسر تحقیق گفت: ما خانوادگی سرقت می‌كنیم. چند بار به همین شیوه دزدی كرده و به زندان افتادیم. اوایل سال 96 از زندان آزاد شدیم و دوباره دزدی‌ها را از سرگرفتیم. با سفر به كرج، یاسوج، اصفهان،، شیراز ، شهرهای غربی و شمالی كشور سرقت‌ها را به شیوه مشابه انجام می‌دادیم.
 با اعتراف وی، دو برادرش كه دزدان سابقه‌داری بودند نیز تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و در مخفیگاه‌هایشان شناسایی و بازداشت شدند. این دو نفرهم به سرقت‌های سریالی از سال 96 تاكنون اعتراف كردند.