اعدام؛ برگ آخر زندگی مرد همسركش

اعدام؛ برگ آخر زندگی مرد همسركش

مرد جوان وقتی فهمید همسر سابقش دیگر حاضر به ازدواج با او نیست، زن 32 ساله را با ضربه‌های چاقو كشت. قاتل چهار سال بعد از این جنایت با درخواست اولیای دم به دار مجازات آویخته شد.
 به گزارش جام‌جم، ساعت 8 و 30 دقیقه صبح 21 آبان 93 فردی در تماس با پلیس از قتل زنی در یك مجتمع در یكی از خیابان‌های نیروی هوایی تهران خبر داد. ماموران با حضور در آنجا جسد زن 32 ساله را در راه پله‌های خانه در حالی یافتند كه با ضربه‌های چاقو از پای درآمده بود. در جریان تحقیقات از همسایه‌ها معلوم شد محمدرضا 35 ساله كه شوهر سابق مقتول بوده بعد از این جنایت فرار كرده است. یكی از همسایه‌ها به افسر تحقیق گفت: ساعت 8 صبح با داد و فریاد همسایه‌مان از خواب بیدار شدم. بیرون كه آمدم، محمدرضا شوهر سابق مقتول با حالتی عصبانی وارد خانه او شد كه من به خانه‌ام بازگشتم‌. زمان كوتاهی نگذشته بود كه دوباره صدای فریاد شنیدم. وقتی بیرون آمدم زن همسایه را دیدم كه با چاقو زخمی شده و در راه پله‌ها افتاده و شوهر سابقش در حال فرار است. 
 پلیس در جست‌وجوی متهم به قتل فراری بود تا این‌كه سه ساعت بعد از فرارش به كلانتری رفت و خود را تسلیم كرد. متهم كه به‌شدت از این جنایت پشیمان بود انگیزه‌اش را اختلاف‌های شدید با مقتول اعلام كرد. متهم به قتل بعداز بازسازی صحنه قتل روانه زندان شد. پرونده او با صدور كیفرخواست به دادگاه كیفری استان تهران ارسال شد. این در حالی بود كه خانواده مقتول برای داماد سابق خود در خواست قصاص كرده بودند. 
متهم در دفاع از خود گفت: سه سال پیش از مقتول جدا شدم، اما عاشق او بودم. در این سال‌ها كه از هم جدا شده بودیم، خیلی تلاش كردم كه او را راضی كنم دوباره با من ازدواج كند و زندگی جدیدی را شروع كنیم، اما هر بار با جواب رد او روبه‌رو می شدم. روز جنایت به‌شدت عصبانی شدم و كنترلم را از دست دادم، از داخل آشپزخانه چاقو برداشتم و دنبالش كردم كه سمت راه پله‌ها رفت. همان‌جا ضربه‌های چاقو را به وی زدم. 
 بعد از دفاع مرد جوان، قضات دادگاه وارد شور شدند و او را به قصاص محكوم كردند که حکم مجازاتش تایید شد. با گذشت بیش از چهارسال از این جنایت، قاتل عاشق‌پیشه در زندان رجایی‌شهر كرج پای چوبه دار رفت و با اعدام وی پرونده زندگی او برای همیشه بسته شد.