نظرات ارسطو درباره وبینار !

نظرات ارسطو درباره وبینار !


احتمالا برای شما نیز اتفاق افتاده در وبیناری شركت كرده باشید كه نتوانسته توقعتان را برآورده كند.  كیفیت مناسب مطالب ارائه شده در وبینار علاوه بر اثرگذاری روی مخاطبان، آنها را به مشتریان همیشگی وبینارهایی آتی شما تبدیل خواهد كرد. اما چگونه می‌توانید از باكیفیت بودن وبینار خود مطمئن شوید؟
دو رویكرد كلی در برگزاری وبینارها به‌خوبی امتحان خود را پس داده‌اند؛ اولی توجه كردن به پیشنهادها و راهكارهای «ارسطو» در این‌باره است! در تاریخ از قول ارسطو آورده شده: «به آنها بگویید كه می‌خواهید چه چیزی را به آنها بگویید، سپس آن‌را بگویید و درنهایت بگویید كه چه گفته‌اید»! به‌عبارت دیگر ابتدا موضوع خود را معرفی كنید، سپس آن‌را شرح داده و درنهایت خلاصه‌ای از آن‌را مجددا مرور كنید.
رویكرد دیگر صحبت با مخاطبان از مشكلات پیش رویشان است! تجربیات خود را با آنها به اشتراك بگذارید، به آنها راه‌حل ارائه و مزایای استفاده از این راه‌حل‌ها را توضیح دهید. درست بعد از ارائه راه‌حل‌هاست كه به صورت كاملا غیرمستقیم ذهن مخاطبان را به سمت محصول مورد نظر سوق می‌دهید.
هركدام از این دو ساختار را كه استفاده كنید، درواقع آنچه  را قرار است در آغاز در اختیار شركت‌كنندگان قرار گیرد ‌روشنی طراحی می‌كنید، در اواسط وبینار آن‌را ارائه و در انتها بر آن تاكید می‌كنید.