«خودباوری» اولین گام دانش‌بنیان شدن

«خودباوری» اولین گام دانش‌بنیان شدن


محــور شــركت‌های دانش‌بنیان حول فناوری‌ می‌گردد و به‌كارگیری این فناوری‌ها منوط به حضور افراد متخصص است. به باور ما بیش از 70 درصد فارغ‌التحصیلان، در رشته تحصیلی خود متخصص هستند. اما چطور می‌شود از بین این تعداد فقط اندكی كارآفرین می‌شوند؟
برای پاسخ نمی‌توان انگشت اشاره را به سمت هدف خاصی گرفت، زیرا خانواده در پرورش فردی با اعتماد به نفس موثر است، مدرسه باید دانش‌آموزی خلاق و كنجكاو تربیت كند، دانشگاه نیز باید محلی مناسب برای دانشجو به معنی واقعی كلمه یعنی جوینده دانش باشد و در انتها صنعت گره كار خود را با دستان فارغ‌التحصیلان متخصص باز كند. برای كنار هم قرار گرفتن تكه‌های این پازل بزرگ زمان و انرژی زیادی لازم است، اما چرا منتظر بمانیم؟
یك پیشنهاد! همین الان بیایید تمرین ساده‌ای انجام دهیم. هر جا هستید به محیط اطرافتان با دقت نگاه كنید. حتما وسایل یا دستگاه‌هایی را خواهید یافت كه ساخت ایران نیستند. آیا شما با دانش و تجربه توان ساخت حداقل یكی از آنها را دارید؟ شاید این دستگاه‌ها قدیمی باشند و شما ایده یا طرح جدیدی برای جایگزینی آنها داشته باشید. پس خودتان را باور  کنید. دانش و تجربه شما می‌تواند شروع كسب‌وكاری جدید باشد. به‌جای ورق‌زدن صفحه استخدام روزنامه‌ها، به این فكر كنید روزی آگهی استخدام شركت شما چاپ شود. شركت‌های دانش‌بنیان ساخته و پرداخته ذهن كسانی است كه به جای صرف وقت در كاریابی‌ها سعی كردند با ظرافت و دقت از دریچه دانش و تخصص به محیط اطرافشان
نگاه كنند.