صف مسكن مددجویان سال ۹۸ شكسته می‌شود

صف مسكن مددجویان سال ۹۸ شكسته می‌شود

 مدیركل دفتر تامین مسكن و امور مهندسی ساختمان كمیته امداد از تدوین راهبرد تحول در تامین خدمات مسكن مددجویان خبر داد و گفت: صف ارائه خدمات رهن و اجاره، تعمیرات، بهسازی و خرید مسكن برای مددجویان، سال آینده شكسته می‌شود.
به گزارش جام‌جم، ابراهیم بازیان افزود: سال ۹۸ سال پایانی در برنامه‌های امداد برای رفع كامل چالش مسكن مددجویان است. برهمین اساس برنامه‌های امداد در حوزه مسكن برای سال ۹۸ با محوریت «تحول و دگرگونی متمایز در حوزه مسكن مددجویان» برنامه‌ریزی شده تا هدف نهایی یعنی شكستن صف تقاضای مددجویان در حوزه تعمیر، كمك هزینه اجاره، مشاركت در رهن و كمك و مشاركت در خرید مسكن شهری و روستایی مددجویان محقق شود.
بازیان ادامه داد: براساس یكی از تصمیمات اتخاذ شده در راهبرد جدید، اگر دستگاه‌های دولتی و مسؤولان استانی قابلیت تعهد ۵۰ درصد هزینه‌های مقاوم‌سازی و نوسازی مسكن روستایی را داشته باشند، می‌توانند طی تفاهم‌نامه‌ای با كمیته امداد تنظیم کند تا مابقی هزینه را كمیته امداد پرداخت كند.
وی با اشاره به این‌كه بیش از ۵۰ درصد مددجویان امداد در مناطق روستایی سكونت دارند، عنوان كرد: سیاست‌های مسكن در سال۹۷ به سمت رفع مشكلات مسكن روستایی هدف‌گذاری شده بود و همین رویكرد با جدیت بیشتر پیگیری می‌شود تا در پایان سال ۹۸ صف خدمات مسكن در روستاها به طور كامل شكسته شود. همچنین مقاوم‌سازی و بهسازی مسكن‌های روستایی مددجویان با سرعت بیشتری در حال انجام است.
مدیركل دفتر تامین مسكن و امور مهندسی ساختمان كمیته امداد، با بیان این‌كه حدود ۲۰هزار خانوار دارای یتیم تحت حمایت كمیته امداد فاقد مسكن هستند، گفت: براساس اجرای طرح اكرام ایتام، طرح «اسكان ایتام» با هدف تامین مسكن مناسب برای خانواده‌های ایتام در حال پیگیری است و حامیان می‌توانند بخشی از كمك‌های خود را به موضوع تامین مسكن ایتام اختصاص دهند. با برنامه‌ریزی انجام شده، در پایان سال ۹۸ هیچ یتیمی در كمیته امداد فاقد سرپناه و مسكن مناسب نخواهد بود.