۲۸ كانون آلودگی و تولید بو در مسیر فرودگاه امام (ره)

۲۸ كانون آلودگی و تولید بو در مسیر فرودگاه امام (ره)

مدیر كل حفاظت محیط‌زیست استان تهران گفت: ۲۸ كانون آلودگی و تولید بو در مسیر فرودگاه امام (ره) وجود دارد كه از این بین سه كانون اصلی فاضلاب شهرستان‌های اسلامشهر، واوان، رباط كریم و بهارستان و پسماندهای آراد كوه و مجتمع‌های دام و طیور در اولویت قرار دارد.
به گزارش ایسنا، كیومرث كلانتری در جلسه دیروز كارگروه كاهش آلودگی هوای استان  تهران افزود: از بین كانون‌های آلاینده و ایجادكننده بو در مسیر فرودگاه امام(ره)، مجتمع دام‌گستر تاكنون هیچ اقدامی برای كنترل بو انجام نداده است.
 انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران نیز در این جلسه با اشاره به این‌كه ما كشوری هستیم كه در زمینه علم و نوآوری سرآمد بوده و رشد ۱۱ برابری را از حیث تولیدات علمی ثبت كرده ایم، افزود: در چنین شرایطی این كه در مسیری حد فاصل فرودگاه امام(ره) در جنوب تهران تا عوارضی پایتخت شاهد انتشار بوی نامطبوع باشیم چنین مسأله‌ای زیبنده دانشگاه‌ها و نهادهای علمی در كشور نخواهد بود كه اقدامی در راستای رفع این مشكل نكنند. 
وی با بیان این‌كه اگر نگاه علمی و تخصصی نسبت به حل این مشكل داشته باشیم بدون تردید در كمترین زمان ممكن شاهد مرتفع شدن آن خواهیم بود، بیان و تاکید كرد: بالغ بر ۲۸ كانون تولید و انتشار بوی نامطبوع در این محور شناسایی شده است.