حل مشكل ارزی  با مستر كارت ایرانی

حل مشكل ارزی با مستر كارت ایرانی


شرایط اقتصادی كشورمان و تشدید تحریم‌ها، گردشگران خارجی را هم به دردسر انداخته و با تنگناهایی مواجه كرده. برای رفع این تنگناها چاره‌هایی اندیشیده شده، از جمله تهیه و صدور كارتی با نام مستركارت كه می‌تواند مشكلات ارزی گردشگران را برطرف كند.
احسان كدخدایی، مدیر این پروژه كه به‌تازگی تفاهم‌نامه همكاری را با معاونت سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری امضا كرده، درباره این كارت اعتباری كه مشابه مستركارت است، گفت: گردشگران خارجی كه وارد ایران می‌شوند بویژه از كشورهایی كه اختلاف ارزی زیادی با ما دارند با معضلات نقد كردن ارز مواجه می‌شوند. در تفاهم‌نامه‌ای كه با معاونت سرمایه‌گذاری امضا شد، قرار شده از طریق پلتفرم‌های بانكی كشور این مشكل حل شود.
به گفته وی، در این روش ارز گردشگر یا از طریق اسكناس یا مستر و ویزا كارت به كارت ارزی كه در ایران كاربرد دارد، تبدیل می‌شود. مثلا اگر گردشگر صد دلار بدهد، یك كارت بانكی با همین میزان اعتبار دریافت می‌كند.
كدخدایی افزود: این بستر بیشتر برای آژانس‌های گردشگری كه تور به ایران وارد می‌كنند آماده شده است. روش كار هم به این شكل است كه آژانس در این پلتفرم ثبت‌نام می‌كند، دسترسی به پرتال فراهم می‌شود، كارت‌ها در اختیارش قرار می‌گیرد كه آنها را با گردشگر تبادل می‌كنند. ظاهرا این پروژه آماده است فقط باید جلسه‌ای با آژانس‌های اصلی كشور برگزار شود، چون آنها قرار است برای شارژ كردن كارت‌ها به حساب‌ها دسترسی داشته باشند و باید ضمانت لازم گرفته شود تا این سرویس در اختیار آنها قرار داده شود. سرویس تحت وب است و از همه جای دنیا دسترسی دارد.