دزفول جشنواره سفرنگاری برگزار می‌كند

دزفول جشنواره سفرنگاری برگزار می‌كند

جشنواره سفرنگاری در شبكه‌های اجتماعی، سابقه چندانی در كشورمان ندارد. اولین جشنواره از این نوع، مرداد امسال در آذربایجان غربی و با عنوان ماكوگرام برگزار شد و هدفش معرفی جاذبه‌های ناشناخته منطقه آزاد ماكو بود. حالا قرار است دومین جشنواره در همین راستا در دزفول برگزار شود تا پرده از رخ جاذبه‌های این شهر تاریخی بردارد.
عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری درباره این جشنواره گفت: جشنواره دزفول‌گرام به منظور معرفی شهرستان دزفول و ظرفیت‌های گردشگری آن به مردم كشور و دنیا به كمك ابزار فضای مجازی و شبكه‌های اجتماعی، به مدت سه روز در اسفندماه امسال و به همت شهرداری دزفول در شهرستان دزفول برگزار می‌شود.
آرش نورآقایی تصریح كرد: نویسندگان وبلاگ‌ها، وب‌سایت‌ها و صفحات اینستاگرام به هر دو زبان انگلیسی و فارسی مجاز به شركت در این رویداد هستند. هیچ نوع محدودیت سنی برای شركت در حوزه‌های مختلف جشنواره وجود ندارد و صاحبان وبلاگ، وب‌سایت‌ها و صفحه‌های اینستاگرام برای شركت در جشنواره باید در وب‌سایت etravelgram.ir ثبت‌نام كنند.
عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری درخصوص موضوع بخش مسابقه جشنواره دزفول‌گرام هم گفت: موضوع مستندات باید در یكی از حوزه‌های سفر، گردشگری، عكاسی، محیط زیست، حیات‌وحش، صنایع‌دستی، خوراك، تاریخ، سبك زندگی و آداب و رسوم اقوام ایران و جهان باشد. موضوع برای شركت‌كنندگان در بخش انگلیسی، آزاد بوده و محدودیتی ندارد.
مدیرمسؤول مجله گیلگمش به عنوان یكی از برگزاركنندگان جشنواره دزفول‌گرام یادآور شد: این جشنواره كار خود را از ۲۱ اسفند ماه سال جاری به مدت سه روز آغاز خواهد كرد و علاقه‌مندان می‌توانند از تاریخ ۲۶ بهمن‌ تا ۵‌اسفند ۱۳۹۷ ثبت‌نام كنند.
علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با دبیرخانه جشنواره سفرنگاری دزفول‌گرام از طریق دفتر فصلنامه گیلگمش با تلفن ۰۲۱۶۶۹۴۲۶۶۰ و ایمیل info@etravelgram.ir تماس بگیرند./ جام‌جم